Pirmoji istorija mus nukels į Vatikaną. Katalikybės sostinėje 2019 m. rugpjūčio mėnesį buvo nuspręsta sukurti „Minecraft“ serverį. Šios idėjos autorius, jėzuitų kunigas Robertas Balleceris, siekė sukurti mažiau pavojingą žaidimo bendruomenės erdvę. Jis kvietė kūrybingus ir nepriešiškai nusiteikusius žmones, kurie gebėtų sukurti įtraukiančią aplinką. Jo manymu, šios idėjos esmė slypi ne technologijų pritaikyme, net ne pačiame žaidime, o draugiškų tarpasmeninių ryšių kūrime – šis serveris būtų kaip terpė, leidžianti suformuluoti klestinčius santykius realiame gyvenime. Kunigo ir kitų apmaudui, vos praėjus savaitei po serverio pasirodymo, jis patyrė DDOS išpuolį – koordinuotą pastangą užgožti serverio eismą.
Po savaitės serveris buvo paleistas iš naujo, tikintis, kad šios problemos nebepasikartos. Jame buvo pastatyta Jėzuitų bažnyčios kopija, papuošta išorės sodeliu. Sodo spalvų gama atitiko advento sezono koloritą. Vis dėlto netrukus serverį vėl užpuolė piktadariai, serverio pasaulį „nusėję“ svastikomis, genitalijomis ir kitomis nešvankybėmis. Nesugebėję susitvarkyti su piktavalių keliamomis problemomis, Vatikano atstovai buvo priversti uždaryti šį serverį.
Linksmesnis tokio sumanymo likimas nutiko Teksaso valstijoje. Tate Springs baptistų bažnyčia Velykų metu kiekvienas metais organizuodavo margučių paiešką. Plastikiniai margučiai buvo slepiami bažnyčios lauko teritorijoje, Arligtono mieste, Teksase. 2020 m. balandžio mėnesį dėl pandemijos sukeltos situacijos, šios bažnyčios atstovai nusprendė renginį nukelti į kibernetines erdves.
Kuomet šis sumanymas buvo išviešintas kovo mėnesį, jis susilaukė milžiniško dėmesio iš kitų valstijų tėvų bei bažnyčių. Idėjos autorius, parapijos klebonas Curtis Jamesas teigė, kad bažnyčia norėjo užtikrinti, kad pandemijos akiratyje jauni Tate Springs nariai turėtų galimybę užmegzti ryšį tarpusavy. Iš pradžių bažnyčia su jaunimu bandė palaikyti ryšį per socialines medijas, tačiau tai nebuvo itin sėkminga praktika. Klebonas suprato, kad nemaža dalis vaikų jau bičiuliauja per „Minecraft“. Kadangi jis pats yra žaidęs šį žaidimą su savo vaikais, jis suprato šios erdvės patrauklumą – juk bendrauti galima demonstruojant savo kūrybingumą per asmeninius statinius.
Dėl šios priežasties, Jamesas sukūrė Tate Springso pasaulį „Minecraft“ žaidime, kuriame buvo sukurtas vandens parkas bei bažnyčia. Klebonas kvietė vaikus prisijungti į Biblijos seminarų sesiją, vykstančią pačiame žaidime. Sukurdamas informatyvų videoįrašą bažnyčios tinklalapyje, jis užtikrino vaikų tėvus, kad šiame žaidime nevyks nieko kraupaus, o tik bus lavinamas kūrybiškumas bei bendruomeniškumas.
Šis sumanymas pasirodė esąs itin sėkmingas – į jų serverį kasdien susirinkdavo vis po 100 naujų jaunuolių. Nacionalinė esporto asociacija, pamačiusi šį fenomeną, nusprendė padėti bažnyčiai su administraciniais idėjos įgyvendinimo iššūkiais.
Už Atlanto, Didžiojoje Britanijoje, Leicesterio mieste, gegužės mėnesį bažnyčia taip pat nusprendė mokyti paauglius apie Bibliją naudodamiesi „Minecraft“. Leicesterio miesto Šv. Jono baptistų bažnyčia buvo perkurta „Minecraft“ pasaulyje, kad bažnyčios jaunimo klubas turėtų erdvę mokymams apie Bibliją. Idėjos autorius Joshas Youngas teigė, kad tai yra būdas susitikti su jaunesniais žmonėmis erdvėse, kuriose jie jau tūno ir jaučiasi patogiai.
Mokymai virtualioje erdvėje leido bažnyčiai būti kūrybingai su seminarų pateikimo forma. Pavyzdžiui, Youngas sukūrė povandeninį banginį ir kvietė paauglius sukurti valtis, kai Jėzus nuramino audrą, kad paaugliai galėtų geriau išmokti Jonos istoriją.
27-erių metų Youngas teigė, kad bendruomenės apsuptis šiems jauniems individams yra ypač svarbi pandemijos akiratyje. Jie negalėjo susiburti, buvo priversti izoliuotis, ką daugelis sunkiai išgyveno. „Minecraft“ žaidime jie gali susiburti, pakalbėti, kartu žaisti – žaidimas tampa bendruomenės kūrimo įrankiu. Kaip teigia idėjos autorius, jauni žmonės gyvena šiame kibernetiniame pasaulyje, o Biblija mus moko susitikti su žmonėmis ten, kur jie yra, jų bendruomenėje. Jėzus peržengė, žmonių manymu, įprastas garbinimo ribas, tad jis būtų patenkintas, kad Bažnyčia taip juda į priekį.
Apie 20 jaunuolių, kurių amžių riba yra nuo 11 iki 17 metų, kiekvieną trečiadienį praleidžia dvi su puse valandos šiame serveryje. Per tą laiką jie gali laisvai tyrinėti pasaulį ar vykdyti savo projektus, tačiau trisdešimčiai minučių jie yra teleportuojami į bendrą erdvę, kurioje užbaigtų Biblijos tematika paruoštą užduotį.
Krizių akiratyje kompiuteriniai žaidimai gali tapti kaip įrankis spręsti jos padarinių sukeltas problemas. Bažnyčia sugebėjo tai įrodyti tarptautiniu mastu, adaptavusi savo praktiką kibernetinėje erdvėje, skatindama bendruomeniškumą socialinės izoliacijos akiraty.