Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip tapti žymiu streameriu? Interviu su Andriumi „JustSphex“ Čerepovu

Streameris – tai žmogus, kuris tiesiogiai transliuoja savo veiklas internetu. Tokios veiklos žanrai yra įvairialypiai – vieni transliuoja save žaidžiant kompiuterinius žaidimus, kiti patiriant nuotykius mieste, treti užsiimant menine veikla. Lietuvoje ši niša sparčiai auga ir vis daugiau žmonių sugeba šią veiklą paversti savo karjera. Straipsnyje pateiktas interviu su vienu iš šios veiklos Lietuvoje pradininkų, Andriumi „JustSphex“ Čerepovu, kuris atskleis veiklos ypatumus, jos keliamus iššūkius ir potencialą, įvertins lietuviško turinio kokybę bei įvardins pačios bendruomenės statusą.
Andrius „JustSphex“ Čerepovas
Andrius „JustSphex“ Čerepovas

Andrius šia veikla užsiima jau šešerius metus, Facebook platformoje turi daugiau nei 15 tūkst. sekėjų, o YouTube platformoje – daugiau nei 32 tūkst. prenumeratorių. 2017 m. jis laimėjo „Metų Lietuvos geimerio“ apdovanojimą, taip pat yra žinomas ir už savo technologijų apžvalgų turinį bei esporto turnyrų komentavimą.

Kas tave paskatino pasirinkti streamerio kelią?

Niekad nemačiau streaminimo kaip savo pagrindinio kelio, tad sunku pasakyti, ar tai buvo savavališkas pasirinkimas. Tiesiog pasirodė natūralus pasibandymas, atsiradus galimybei, t.y. geresniam kompiuteriui, o tai, kad šis pasibandymas išaugs iki dabartinio masto, niekada neplanavau ir nesitikėjau. Na, sunku buvo to tikėtis, kai 2015 m. lokaliai buvo vos keletą streamerių ir retas kuris tai propaguodavo kaip savo pagrindinę veiklą.

Kokių savybių reikia žmogui, siekiančiam dirbti šioje srityje?

Na, čia gan individuali veikla, tad kiekvienas galime laisvai atsinešti savo savybes kartu su savo asmenybe. Net nežinau, ar yra kažkoks bendras „savybių sąrašas“, kuriame galėtum pažymėti varneles ir tu jau tampi streameris (šypsosi). Kadangi dirbi savarankiškai, manau pravartu turėti organizacinių gebėjimų, mokėti planuoti į ateitį, ir t.t. Turbūt didžiausias iššūkis yra tas, kad tu esi vienas šiame reikale, o tai ypač jaučiasi pradžioje.

Žinoma, pravartu būti iškalbingam, charizmatiškam, su geru humoro jausmu, bet šios savybės pravarčios bendrai gyvenime ar viešajame sektoriuje. Kitaip tariant, tai nėra išskirtinės „streamerio“ savybės.

Pabrėšiu tai, jog aš nesutinku, kad privalai išskirtinai gerai žaisti žaidimus, norint užsiimti šia veikla. Šis aspektas labiau liečia esportininkus, ne streamerius. Streamerio darbas labiau susijęs su turinio kūrimu, bendravimu su auditorija. Kiek jis turės gebėjimo gerai žaisti, čia jau priklausys nuo jo turinio prioritetų.

Andriaus „JustSphex“ Čerepovo transliacijos akimirka
Andriaus „JustSphex“ Čerepovo transliacijos akimirka

Kaip pritraukti auditoriją?

Čia reiktų klausti moderniųjų streamerių, jie ten žino visas taktikas, „hackus“ (juokiasi). Aš, kaip labiau senosios kartos streameris, tiesiog dariau tai, kas man patiko, dariau tai dažnai ir kažkaip žmonės tikriausiai įprato mane žiūrėti. Todėl turiu tik vieną patarimą susiraskite savo transliacijų paros metą, kurį bandytumėte išlaikyti. Tarkim, kiekvieną dieną, jus galima rasti transliuojant nuo 20h iki 24h.

Taip pat, pagalvojus apie savo asmeninę patirtį su platformų BAN’ais (red. pastaba – 2017 m. lapkričio 17 d. Andrius buvo pašalintas iš Twitch platformos), tai patarčiau per daug nepasitikėti viena platforma ir savo turinį plėtoti per kiek įmanoma daugiau socialinių tinklų: Facebook, Instagram, YouTube, ir t.t. Turėkite paskyrą visur.

Ar tiesa, kad šiais laikais dėka pagausėjusios pasiūlos yra sunkiau įsilieti į šią rinką?

Gal teisingiau būtų sakyti „sunku išsilaikyti šioje rinkoje“. Įsilieti kaip tik yra daug lengviau, nes tai yra žymiai labiau priimtinas dalykas ir yra pilna pagalbinio turinio, kuris tau padės žengti pirmuosius žingsnius šioje veikloje. Problema yra ta, jog naujieji (jaunieji) streameriai yra kur kas labiau ambicingi su šia veikla, negu ankstesnės kartos žmonės, kurie daug nesitikėjo pradėję. Tad pastebiu, kad daug naujų veidų „neišsilaiko“ pakankamai ilgai, jog atsirastų jiems vieta rinkoje. Nors vietos naujiems kūrėjams manau tikrai yra. Pasiūla gal ir padidėjo, bet ir paklausa visai didesnė nei seniau. Daugiau žmonių žino apie streamus, daugiau jų ieško ir žiūri.

Kaip vertintum Lietuvos streamerių bendruomenę?

Gal kažkada save gretinau su kažkokia streamerių bendruomone, bet tai vyko nebent „Twitch laikais“ (red. past. 2015-2017 m.), kai mūsų nebuvo tiek daug. Dabar, kai platformos pradėjo kisti ir atsirado daugybė naujų veidų, asmeniškai nebežinau ir nebepažįstu aš tos „bendruomenės“.

Dėl prieš tai minėto požiūrio, jog „pagausėjo pasiūla“ yra gal pakilęs negatyvas tarp streamerių. Peržiūrų vaikymasis gali būti įvardijamas kaip dar viena problema. Vieni ją sprendžia koncentruodamiesi į savo originalų turinį, tačiau yra ir tokių kurie koncentruojasi į svetimą turinį. Stebėtinai ir pastarasis nuodingas požiūris renka tam tikras auditorijas.

Ar turinio kokybės atžvilgiu esame prilyginami Vakarams?

Na, niekad neteko daryti tokių 1:1 palyginimų (šypsosi). Labai platus tas „kokybės spektras“. Manau vidutiniškai nenusileidžiame Vakarams kokybe, o gal net ir esame aukščiau vidurkio, kadangi sąlyginai turime išvystę nemenką lietuvišką auditoriją.

Tik kuo atsiliekame vakarams, tai ir bendrai kultūriškai, jog turinio formoje jaučiasi, kad dar egzistuoja „sovietinis palikimas“ tarp žiūrovų ar pačių streamerių. Teko bendrauti ir su kūrėjais iš Baltijos regiono (Latvijos, Estijos), kur egzistuoja ta pati problema – streameriai susilaukia dėmesio tiesiog būdami „nekultūringi“, čia švelniai tariant. Vakaruose kažkaip neįsivaizduoju tokio turinio gyvuojant.


Andriaus transliacijas galite išvysti jo Facebook paskyroje „JustSphex“, technologijų apžvalgas bei įsimintiniausias akimirkas YouTube kanale tuo pačiu pavadinimu, buvusių transliacijų įrašus rasite „JustSphex Archive“ kanale, o jo asmeninio gyvenimo detales galite sekti Instagram platformoje @justsphex.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos