Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kompiuterinio žaidimo turnyre – 1 000 000 dolerių prizinis fondas

Besidomintiems kompiuteriniais žaidimais ir aukštos sumos jau nekelia nuostabos – didieji turnyrai, kuriuose varžomasi tokiose disciplinose kaip „Counter Strike: Global Offensive“, „League of Legends“, „Dota 2“ vilioja profesionalius esporto atletus įspūdingais priziniais fondais. Savaitgalį vyksiantis „Antwerp Major“ taip pat gali pasigirti 1 000 000 priziniu fondu.
„Counter strike“
„Counter strike“. 123RF.com nuotrauka. / 123RF.com nuotr.

Populiariausias pasaulio esportas – dviejų studentų sumanymas

„Counter-Strike“ 1999 metais pasirodė kaip vienas iš „Half-Life“ režimų/modifikacijų, kurią buvo galima atsisiųsti. Jo autoriai – du JAV studentai Minh „Gooseman“ Le ir Jessas „Cliffe“ Cliffe’as.

„Tuo metu mane labai domino kariuomenė, teroristų ir antiteroristų temos, kalbant tiek apie strategijas, tiek apie jų naudojamus ginklus. Pamaniau, kad tai būtų puiki tema ir kompiuteriniui žaidimui, juolab kad tuo metu nieko panašaus nebuvo“, – apie CS:GO kūrybos procesą kalbėjo M.Le. Kūrėjai neslepia, jog iš pradžių netgi turėjo maldauti žaidėjų, kad šie išbandytų jų modifikaciją, tad po kurio laiko šiek tiek nuleido rankas ir paliko jį „kaboti“ tinkle tikėdamiesi, kad jis patiks bent keliems šimtams žmonių.

Taip atrodė Counter Strike 1.6 versija. Asmeninio archyvo nuotrauka.
Taip atrodė Counter Strike 1.6 versija. Asmeninio archyvo nuotrauka.


Kadangi „Counter-Strike“ tuo metu vis dar veikė kaip „Half-Life“ modifikacija, augantys žaidėjų skaičiai patraukė ir pastarojo žaidimo kūrėjų „Valve“ dėmesį. „Vos pasirodžius „Counter-Strike“, didžiausias vienu metu jį žaidusių žaidėjų skaičius pasiekė 8 tūkst., po savaitės – 12 tūkst., po mėnesio – 16 tūkst. Matėme, jog kažkas vyksta, todėl nusprendėme, kad reikėtų bendradarbiauti su tais dviem vyrukais“, – CS istoriją prisiminė „Valve“ rinkodaros vadovas Dougas Lombardi.

2000 metais „Valve“ M.Le ir J.Cliffe’ui pasiūlius darbą ir įsigijus jų intelektinę nuosavybę, „Counter-Strike“ oficialiai tapo šios kompanijos dalimi ir netrukus, tų pačių metų rugsėjį, pasirodė kaip atskiras žaidimas. Nuo tada „Counter-Strike“ populiarumas pradėjo augti žaibiškai. Taip žaibiškai, kad netrukus jis tapo viena pagrindinių esporto disciplinų. Pirmuosius žingsnius link esporto „Counter-Strike“ žengė 2000-ųjų Kiberatletų profesionalų lygoje (CPL), kuomet jo varžybos pasitarnavo kaip apšildomasis renginys prieš pagrindinį „Quake“ žaidimo turnyrą. Tačiau nepraėjus nė metams, CS tapo pagrindiniu CPL renginiu. Pagrindinis „Counter-Strike“ pranašumas prieš kitas disciplinas buvo tai, jog jis labai greitai išplito pasauliniu mastu. Jis tapo viena pirmųjų esporto disciplinų, kurią žaidė ne tik tam tikros šalys ar tam tikri regionai, o didžioji dalis pasaulio.

Populiarumo paslaptis – lengvai suvokiama žaidimo eiga

2012 metais buvo išleista vis dar žaidžiama „Counter Strike: Global Offensive“ versija. Nors šiam žaidimui jau 10 metų, jis nuolat atnaujinamas ir yra vienas populiariausių žaidimų pasaulyje. Manau, kad to receptas – žaidimo paprastumas. Kovojama komandomis 5 prieš 5 siekiant įvykdyti atitinkamą tikslą: apginti bombos detonavimo vietą arba tą bombą detonuoti. Žinoma, galima laimėti ir nukovus visą priešų komandą.

Momentas iš „IEM Katowice“ turnyro 2019 metais. 123RF.com nuotrauka.
Momentas iš „IEM Katowice“ turnyro 2019 metais. 123RF.com nuotrauka.

Vienas svarbiausių „Counter Strike: Global Offensive“ elementų yra komandiškumas – dažnai laimi ne techniškai geresnė, bet geriau komunikuojanti bei taktiškai ir strategiškai savo veiksmus koordinuojanti komanda. Nors visuomet žaidžiama tuose pačiuose žemėlapiuose (jų sąrašas keičiamas ir pildomas itin retai), stebint kovas kiekvieną kartą galima pastebėti ką nors naujo – ar tai būtų taktinis sprendimas ar individualaus sportininko gebėjimais grįsti veiksmai.

1 000 000 dolerių prizinis fondas jau nieko nebestebina


„Counter Strike: Global Offensive“ „Major“ čempionatai pradėti organizuoti dar 2013 metais. Žaidimas turi seną esporto tradiciją, kadangi aukščiausio lygio varžybos buvo pradėtos rengti bene prieš 20 metų, kai pasaulį išvydo pirmoji „Counter Strike“ versija. 2013 metais vieno „Major“ čempionato prizinis fondas sudarė 250 000 dolerių, o jau keli metai ši suma siekia 1 000 000 dolerių. Šiuos pinigus pasidalina į kvalifikacines kovas įveikusios ir į pagrindinį „Major“ turnyrą patekusios komandos, kurių skaičius nuo 2018 yra 24 (iki 2017 metų varžėsi 16 ekipų). Pirmąją vietą užėmusi komanda galės džiaugtis 500 000 dolerių prizu, o antroji – 250 000 dolerių laimėjimu.

Esportas taip pat pritraukė ir daugybė visame pasaulyje žinomų prekinių ženklų ir jau ilgus metus šią sritį remia ne tik kompiuterinės įrango gamintojai, bet ir finansines paslaugas teikiančios įmonės, tokios kaip „Mastercard“, siuntų tarnybą „DHL“, Jungtinių Amerikos valstijų karinės oro pajėgos. Lietuvoje esporto scena taip pat yra aktyvi – Esporto namai organizuoja dvi didelis lygas „League of Legends“ ir „Counter Strike: Global Offensive“.

Kijive vykusio turnyro komerciniai rėmėjai.
Kijive vykusio turnyro komerciniai rėmėjai.

Šiais metais Esports namai taip pat įgavo teises retransliuoti didįjį „Major“ turnyrą. Visas kovas iki šiol taip pat galėjote stebėti Esporto namų TWITCH paskyroje, kurioje geriausi Lietuvos komentatoriai komentavo varžybas iš namų bei „GG arenos“ Vilniuje. Šį šeštadienį kelsimės į 15min studiją, kur Laisvūnas „Freeman“ Čekavičius ir Andrius „Justsphex“ Čerepovas šeštadienį nuo 17:30 komentuos pusfinalio kovas, o sekmadienį 21:00 – ir didįjį finalą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai