Kompiuterinis žaidimas patapo švietimo įrankiu
Projektas, pasitelkė „Minecraft”, vieną populiariausių žaidimų pasaulyje, kaip švietimo įrankį ir sukūrė jame žemėlapius su edukacinėmis užduotimis ir veikėjais. Lankydamiesi šiuose virtualiuose pasauliuose, mokiniai mokosi apie pilietiškumą interaktyviu būdu. Šis metodas leidžia pilietiškumo principus integruoti į pačią žaidimo veiklą, taip sukuriant įtraukiančią mokymosi patirtį. Tai ne tik skatina kūrybiškumą ir komandinį darbą, bet ir padeda suprasti pilietiškumo svarbą praktiškai.
Kaip atrodo virtualūs pilietiškumo nuotykiai
Šioje virtualioje kelionėje mokiniai kartu su mokytojais sprendžia kylančius pilietiškumo iššūkius. Čia jie susiduria su aktualiomis temomis, kaip, pavyzdžiui, skaitmeninės grėsmės ir informacinis karas. Jaunimas mokosi atpažinti ir analizuoti įvairių socialinių platformų turinį. Taip pat, remdamiesi realiais įvykiais Lietuvoje, mokiniai atlieka žurnalistinius tyrimus, kurie padeda jiems lavinti ne tik pažinimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, bet ir skatina kritinį mąstymą.
„Džiaugiamės drauge su Trys Kubai įgyvendinami iniciatyvą „Super pilietis“, kuri puikiai iliustruoja, jog kompiuteriniai žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio pramoga, bet ir prasmingas įrankis mokytis pilietiškumo. Žaisdami mokiniai turi galimybę išbandyti demokratinių principų veikimą, mokytis apie buvimo atsakingu piliečiu svarbą bei ugdyti kritinį mąstymą. Šie gebėjimai itin svarbūs šiandien – padeda jaunuoliams tobulėti, rasti inovatyvius sprendimus bei skatina kūrybiškumą“, – teigia Britų tarybos Lietuvoje vadovė Ona Marija Vyšniauskaitė.
Three Cubes vadovas Tadas Bielskis teigia, kad „tai yra vienas mūsų sėkmingiausių projektų, kuris turi didelę įtaka jauniems moksleiviams. Socialiniuose tinkluose ir naujienų srautuose pilna dezinformacijos ir melagienų, kurias vis yra sunku atskirti. Didžiuojamės, kad kartu su Britų taryba Lietuvoje galime edukuoti moksleivius, kaip tokią informaciją atpažinti ir atsirinkti patikimus informacijos šaltinius.
Mokytojai teigia, kad projektas ugdo kritinį mąstymą
Mokytojai, aktyviai dalyvaujantys projekte „Super Pilietis“, pabrėžia jo teikiamą naudą, lavinant minkštąsias kompetencijas. Iš apklaustų pedagogų net 91 % kritinio mąstymo ugdymą išskiria kaip svarbiausią projekto aspektą, o antroje vietoje pamini gebėjimą atskirti dezinformaciją. Virtualūs nuotykiai suteikia išskirtinę galimybę padėti mokiniams geriau suprasti ir kritiškai vertinti informaciją, su kuria jie susiduria savo kasdienybėje. Projektas tęsiasi antrus metus iš eilės ir šiais mokslo metais pritraukė dvigubai daugiau dalyvių. Jį planuojama tęsti iki 2024-ųjų metų vasario mėnesio.