Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos futbolas pristatė esporto vystymo planus: nuo mokslinių tyrimų iki FIFA čempionatų

Lietuvos futbolo federacija (LFF) 2019 m. entuziastingai įžengė į esportą ir jau gali džiaugtis realiais pasiekimais skaitmeniniame futbole. Pirmadienį „CyberX Arenoje“ vykusioje spaudos konferencijoje pristatyti LFF įgyvendinti esporto projektai ir tolimesni jo vystymo planai: LFF Esporto programa ir futbolo klubų įtraukimas, vietiniai ir tarptautiniai esporto turnyrai, bendradarbiavimas su mokslo organizacijomis ir edukacija, planuojami moksliniai tyrimai ir skaitmeninių produktų kūrimas bei vystymas.
Lietuvos futbolo federacija
Lietuvos futbolo federacija / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Esporto rinka tendencingai auga visame pasaulyje. Lietuva – ne išimtis. „Newzoo“ duomenimis, 2018 m. pasaulyje buvo net 173 mln. esporto entuziastų, kurie reguliariai stebėjo įvairius žaidimų turnyrus ir čempionatus, o dar 222 mln. žiūrovų esporto varžybas stebėjo nereguliariai. Prognozuojama, kad iki 2023 m. esporto auditorija augs daugiau nei 10%: iki 646 mln. žiūrovų, iš kurių net 295 mln. sudarys esporto entuziastai.

„Augant esportui, į jį kartu su pasauline futbolo bendruomene įžengė ir Lietuvos futbolo federacija. Esporte veiklą pradėjome 2019 m. ir šiandien jau galime pasidžiaugti pažanga ir skaitmeninių projektų rezultatais bei jų sukurta pridėtine verte. Norime pakviesti Lietuvos futbolo bendruomenę ir jo aistruolius dalyvauti inovatyviuose futbolo projektuose“, – spaudos konferencijoje sakė LFF generalinis sekretorius E. Stankevičius.

Pauliaus Peleckio / 15min nuotr./Edgaras Stankevičius
Pauliaus Peleckio / 15min nuotr./Edgaras Stankevičius

2019 m. LFF pradėjo bendradarbiavimą su kompiuterinių žaidimų bendrove „Konami“ ir sukurtame žaidime atvaizdavo Lietuvos futbolo rinktinę. 2020 m. LFF esporto rinktinė laimėjo Baltijos taurę ir pateko tarp 18-kos geriausių komandų UEFA organizuojamame tarptautiniame esporto turnyre. Tais pačiais metais pradėtas LFF ir Kauno kolegijos Verslo vadybos fakulteto bendradarbiavimas, įkuriant esporto akademiją. 2021 m. LFF esporto rinktinė dar kartą sudalyvavo UEFA esporto turnyre, taip pat pradėtas Lietuvos futbolo bendradarbiavimas su „CyberX Arena“.

Tarp reikšmingų Lietuvos futbolo įgyvendinamų inovatyvių projektų – LFF Esporto programa. Tai – skaitmeninė platforma, skirta dideliam ir mažam, mėgėjui ir profesionalui.

„Lietuvos futbolas sukūrė programą, kuria siekiama skatinti visuomenę domėtis futbolu ir sveika gyvensena per vaizdo žaidimų prizmę. Ši iniciatyva augins naujus čempionus ir virtualaus futbolo meistrus, kovosiančius dėl savo šalies ir klubų garbės. Programa taip pat yra puiki terpė potencialiems komerciniams partneriams prisijungti prie naujos sporto šakos vystymo“, – kalbėjo E. Stankevičius.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lietuvos futbolo federacija
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lietuvos futbolo federacija

Prie LFF Esporto programos ir FIFA Esporto platformos jau prisijungė visi A lygos Lietuvos futbolo klubai. Lietuva – pirmoji iš trijų Baltijos šalių, kurios klubai praėjusių metų pabaigoje pirmą kartą dalyvavo FIFA Club Series 2022 pasaulinėse atrankose, o jau šį pavasarį – rungtyniaus A lygos Esporto čempionate.

„LFF komandos iniciatyvumo ir atkaklumo dėka tapome futbolo skaitmenizacijos lyderiu Baltijos šalyse, subūrėme Lietuvos žaidėjų bendruomenę. Tai – pirmas atvejis istorijoje, kai Lietuvos klubai rungtyniavo tarpusavyje FIFA varžybose. Šia programa suteikėme klubams galimybę rungtyniauti tarptautinėje erdvėje ir atvėrėme naujus komunikacijos kanalus ir kelią, kaip pasiekti jaunąją auditoriją, besidominčią technologijomis bei sportu“, – teigė LFF generalinis sekretorius.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./FIFA būstinė
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./FIFA būstinė

LFF Esporto vystymo vadovas Edgaras Abromavičius spaudos konferencijos metu taip pat pristatė Lietuvos futbolo įgyvendinamus vaizdo žaidimų projektus. Vienas jų – vasarį startuosiantis LFF „Minecraft“ žaidimo serveris. Šiuo projektu siekiama jaunąją auditoriją edukuoti apie futbolą ir supažindinti su šios sporto šakos istorija Lietuvoje, taip pat rengti futbolo turnyrus ir kūrybinius konkursus. Balandį taip pat vyks LFF esporto turnyras „Rocket legue“, kurio finalinės rungtynės bus organizuojamos „CyberX Arenoje“.

Taip pat ketinama dalyvauti UEFA mokslinių tyrimų programoje, kuriame bus pateikiamas tyrimo projektas, atskleidžiantis reklamos integracijos veiksmingumą futbolo transliacijos metu per interaktyvią medijoją. Šiam tyrimui atlikti, bus pasitelkiamos naujausios technologijos: virtualios realybės prietaisai ir „Playstation 5“ konsolės.

„CyberX Arenos“ įkūrėjas ir vadovas Ramūnas Vyšniauskas spaudos konferencijos metu pristatė ir pakvietė dalyvauti vasario 27 d. arenoje vyksiančiame esporto turnyre, skirtame Lietuvos futbolo 100-mečiui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?