Nauji duomenys: esportas ir kompiuteriniai žaidimai imuniteto COVID-19 iššūkiams neturi

Tuo metu, kai kelionių, prekybos, restoranų ir kt. kompanijos kovoja dėl išgyvenimo, atrodytų, jog su žmonių laisvalaikiu susiję sektoriai klesti ir ryžtingai priima naujus iššūkius.
Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro
Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro / VGTU nuotr.

Kaip ir dalis kitų pramogų industrijų, žaidimai ir esportas stipriai pasipelnė iš namuose priverstinai liekančių vartotojų, siekiančių įvairiais būdais praskaidrinti pilką rutiną.

Kai kurios kompiuterinių žaidimų ir jų transliavimo platformos pirmajame 2020-ųjų ketvirtyje užfiksavo įspūdingus rekordus.

Tuo metu, kol didžiosios sporto lygos ieško būdų kaip pratęsti savo veiklą, kompiuteriniai žaidimai ir esporto organizacijos toliau veikia pilnu pajėgumu.

Tiems, kurie nėra artimai susipažinę su esportu, ši sąvoka apibūdina inteneto pagalba vykstančius turnyrus, kuriuose dalyvauja kompiuterinių žaidimų profesionalai/komandos. Populiariausios esporto disciplinos: „League of Legends“, „Fortnite“, CS:GO, „Call of Duty“ ir t. t.

Pasak „Newzoo“, pernai esporto sugeneruotos pajamos pirmą kartą viršijo vieną milijardą dolerių.

Nors atrodytų, jog esportas ir kompiuteriniai žaidimai puikiai tvarkosi su COVID-19 keliamais ekonominiais iššūkiais, panašu, kad yra ne visai taip.

VGTU nuotr./Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro
VGTU nuotr./Akimirkos iš „VGTU Esports“ CS:GO turnyro

Pažvelgus į esporto ir žaidimų darbo skelbimų platformą „Hitmarker“, susidaro geresnis vaizdas, kokie pokyčiai vyksta šioje industrijoje.

„Hitmarker“ duomenimis, darbo skelbimų skaičius nuo balandžio iki gegužės sumažėjo net 15 procentų. 10 aktyviausiai samdančių kompanijų šiuo metu siūlo 1100 darbo vietų. Tarp šių kompanijų yra „Electronic Arts“, „Ubisoft“, „Riot“, „Twitch“, „Playstation“ ir pan.

Tarp jų augantį darbo skelbimų skaičių pastaraisiais mėnesiais užfiksavo tik „Playstation“. Tuo tarpu EA skelbimų sumažėjo net 45 procentais.

„Nėra abejonių, jog COVID-19 esportą ir žaidimus paveikė taip pat neigiamai, kaip ir kitas planetos industrijas“, – teigė „Hitmarker“ vadovas Richardas Hugganas.

„Nors mūsų industrija per šį laikotarpį susidomėjo tikrai daugiau žmonių, gyvų renginių trūkumas ir priverstinis darbas lėmė padidėjusią įtampą kompanijose ir pluoštą prarastų darbo vietų.“

Palyginus su 2018-aisiais, pernai darbo vietų esporto sferoje padaugėjo net 87 procentais. Nors dar tikriausiai anksti spėlioti, kaip susiklostys 2020-ieji, pirmosios indikacijos leidžia daryti prielaidą, jog su naujomis darbo vietomis kompanijos elgsis konservatyviai iki pat metų pabaigos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų