Kiek jaunesnei šaudyklių mėgėjų kartai senasis „QUAKE“ gali būtų ir nežinomas. Žaidimas kiek skiriasi nuo panašiu metu išleistų „DOOM“ bei „Wolfenstein 3D“. Iš esmės scenarijus yra paprastas – jūs atsiduriate protagonisto, žinomo kaip tiesiog „Ranger“ perspektyvoje ir turite išgelbėti Žemę nuo ateivio (kokia staigmena), vardu „Quake“.
Esminis „QUAKE“ skirtumas nuo kitu to meto žaidimų – tamsus grafinis priėjimas. Jei „DOOM“ yra tikrai spalvingas, tai šis žaidimas yra pilkas, niūrus, jo aplinkos sumodeliuotos taip, kad primintų viduramžius, o ne kosminę bazę ar miestus. Įdomu ir tai, kad „QUAKE“ muziką sukūrė „Nine Inch Nails“ vokalistas Trent Reznor.
Kadangi praėjo jau 26 metai nuo „QUAKE“, būtų visai logiška žaidimą atnaujinimų prasme laikyti nebeaktyviu. Tačiau visai neseniai paskelbta, kad šis projektas gaus tris naujus žamėlapius žaisti „horde mode“, kelis pataisymus (angliškai – „fixes“) bei prieinamumo (angliškai – „accesibility“) sprendimus.
Pats pirmasis ir tikrai į akis krentantis dalykas – pakeistos meniu raidžių spalvos. Originalioje versijoje jos labai tamsios ir praktiškai susilieja su fonu, o dabar panaudotas baltas atspalvis yra išties puikus sprendimas. Ne revoliucingas, bet labai naudingas sprendimas.
Kitas pakeitimas man atrodo kiek keistas – galite „multiplayer“ režime įjungti funkciją, kuri leis versti kitų žaidėjų sakomus žodžius į tekstą. Tai turėtų patikti tiems, kurie nemėgsta klausytis atsitiktinių žmonių kalbų, taigi, nors ir skambantis kiek nekasdieniškai, tačiau šis sprendimas nėra toks jau blogas. Tiesa, kol kas pačiam neteko jo išbandyti, tad nėra aišku, kiek tiksliai programa konvertuoja garsus į raides. Įvairių pakeitimų meniu ir kitose vietose taip pat yra, bet jie ne tokie pastebimi atskirai, nors kartu sukuria gerą įspūdį.
Pagrindinis ir vienas svarbiausių dalykų – trys nauji „horde“ žemėlapiai, kuriuos sukūrė naujųjų „Wolfenstein“ dalių kūrėjai „Machinegames“. Jei mėgstate „horde“ tipo žaidimą, jie jums labai patiks. Kitavertus, man mieliausias širdžiai yra „Honey“ atnaujinimas, pasirodęs dar praeitų metų gruodį. Tai iš esmės yra patį originalųjį „QUAKE“ tiek dydžiu, tiek žaidimo ilgumu pralenkianti kampanija. Labai smagu, kad tokie klasikiniai žaidimai vis dar susilaukia ne tik „community“ kūrėjų, bet ir žaidimų kompanijų dėmesio.
Žinoma, senasis „QUAKE“ puikiai veiks ant visų šių dienų kompiuterių, tačiau jei norėsite pažaisti naujesnes žaidimo dalis (kad ir „QUAKE Champions“), užsukite į Esports namų partnerio „Topo centras“ tinklalapį, kur rasite tiek stacionarių, tiek nešiojamų kompiuterių.