2023 m. „VCT“ turės keturias pagrindines konkurencijos pakopas. Mėgėjų komandos savo kelionę esporto link galės pradėti per naują (vis dar kuriamą) paties žaidimo konkurencinę sistemą ir tuomet galės peržengti per „Challengers“ ir tarptautines lygas, tikėdamiesi vieną dieną tapti pasaulio čempionais.
2022 m. „Challengers“ sistema bus pertvarkoma bei išskleista per daugelį regioninių lygų. Pavyzdžiui, vietoje vienos „EMEA“ Challengers lygos Europoje turėsime 7 atskiras „Challengers“ regionines lygas. Šis modelis bus pritaikomas tiek Amerikos, tiek Azijos žemynams, išvis sudarant 21 naujas regionines „Challengers“ lygas.
Šių lygų kiekvienos varžybos prasidės atviromis kvalifikacijomis, ir vėliau patekusios komandos bus suskirstytos į dvi kelių savaičių reguliariojo sezono rungtynes. Tuomet geriausios komandos pateks į atkrintamąsias varžybas, kur stipriausia komanda bus karūnuota lygos čempione ir pateks į „Challengers Ascension“ – naują renginį, panašų į šių metų „VCT EMEA“.
Visame pasaulyje vyks trys Challengers Ascension turnyrai: vienas Amerikoje, vienas EMEA regione ir vienas Ramiojo vandenyno regione. Kiekvienas „Ascension“ nugalėtojas uždirbs dvejų metų paaukštinimą į savo žemyno tarptautinę lygą, gaus panašią naudą ir lygias galimybes pasiekti „Masters“ ir „Champions“ turnyrus. Pasibaigus šiems dvejiems metams, „Ascension“ nugalėtojai sugrįš į regionines varžybas ir turės kovoti iš naujo.
Kiekvienoje iš trijų didžiųjų tarptautinių lygų bus 10 komandų, taigi iš viso „Riot“ partnerystės sistemoje bus 30 komandų. Komandų-partnerių plėtra prasidės 2024 m. „Riot“ siekia pridėti vieną komandą kiekvienais metais iki 2027 m., kad kiekvienoje lygoje būtų po 14 komandų, iš viso 42 visame pasaulyje. Nuo 2026 m. planuojama pakelti dvi komandas iš regiono į tarptautines lygas, o ne tik vieną per „Challengers Ascension“.