Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rusijos valdžia svarsto įkurti nuosavą kompiuterinių žaidimų įmonę

Gruodžio 15 d. vyriausybės susitikimo su technologijų srities atstovais metu, Rusija užsibrėžė įkurti nuosavą žaidimų studiją, siekiant atgaivinti sparčiai sumenkėjusią šalies žaidimų pramonę.
Rusijos lyderis Vladimiras Putinas
Rusijos lyderis Vladimiras Putinas / „AP“/„Scanpix“

Rusijos skaitmeninės plėtros ministerijos ir technologijų pramonės atstovų susitikime vyriausybė pradėjo svarstyti federalinį projektą, pavadintą „Ateities žaidimų pramonė“. Juo siekiama įsteigti Rusijos žaidimų studiją, kuri palengvintų aukštos kokybės rusiškų žaidimų išleidimą.

Rusijos valdžia tikisi įkurti naujas institucijas, kad stabilizuotų šalies žaidimų industrijos plėtrą. Be dviejų įstaigų, skirtų pramonės reguliavimui, moksliniams tyrimams ir mokymui, vyriausybė taip pat nori įkurti „Rosgame“, Rusijos žaidimų pramonės „strateginio vystymo“ centrą. Jame pagrindinis dėmesys būtų skiriamas žaidimų pramonės atkūrimui ir plėtrai bei žaidimų kūrimui ir leidybai.

Rusijos vyriausybė yra numačiusi tris potencialius „Rosgame“ plėtros scenarijus – nuo mažai tikėtino iki absurdiško. Pirmajame, „stabilizacijos“ scenarijuje, yra numatyta 7 mlrd. JAV dolerių investicija, kuria būtų siekiama atgaivinti šalies žaidimų industriją bei iki 2030 m. užtikrinti, kad Rusija patektų tarp dvidešimties geriausių žaidimų kūrimo valstybių pasaulyje. „Ambicingame“ scenarijuje yra numatyta 20 mlrd. JAV dolerių investicija, kuri būtų laikoma „pramonės proveržiu“. Visgi absurdiškiausias „lyderystės“ scenarijus numato 50 mlrd. JAV dolerių investiciją ir Rusijos žaidimų pramonės pavertimu „minkštosios galios“ (angl. soft power) įrankiu, kuriuo rusai galėtų konkuruoti pasaulyje. Minkštoji galia apibrėžia kultūrinę įtaka, kuria siekiama kitus įtikinti savo vertybėmis.

Rusijos valdžios atstovų menka nuovoka šiuo klausimu atsispindi Dmitrijaus Černyšenkos, Rusijos ministro pirmininko pavaduotojo turizmo, sporto, kultūros ir komunikacijos klausimais, pareiškime, kuriame jis teigė, kad vyriausybė dar nesugalvojo, kaip jie galėtų finansuoti šį ambicingą projektą.

„AFP“/„Scanpix“/Rusijos lyderis Vladimiras Putinas
„AFP“/„Scanpix“/Rusijos lyderis Vladimiras Putinas

Ne pelno siekiančios Rusijos „Kompiuterinio sporto ir kitų sporto šakų plėtros agentūros“ parengtame dokumente yra apibrėžti ne ką mažiau keisti šio projekto tikslai. Jie tikisi, kad iki 2030 m. Rusijos sukurtiems žaidimams pavyks pritraukti milijardą užsienio šalių vartotojų, sukurti keturis rusiškus žaidimų variklius bei sukurti dvi naujas žaidimų konsoles.

Visa tai yra planuojama nepaisant to, kad Rusijai vis dar yra taikomos griežtos tarptautinės sankcijos po jų invazijos į Ukrainą, o daugelis žaidimų kompanijų visiškai pasitraukė iš šios šalies.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai