„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Startuoja oficiali VDU „League of Legends“ esporto komanda: tarp žaidėjų – pasaulinio „LoL“ čempionato vicečempionas

Esportas – viena sparčiausiai augančių šiuolaikinių medijų industrijų. Esportas pasižymi tuo, jog visi pagrindiniai sporto aspektai yra atkuriami elektroninių sistemų, o žaidėjų ir komandų veiksmų rezultatai esporto sistemoje sukuriami tarpininkaujant žmogaus-kompiuterio sąsajoms. Nors daugeliui kyla klausimas, ar šią naują sporto šaką galima vadinti tikru sportu, tačiau esporto sąvoka apibūdina profesionaliai žaidžiamų žaidimų pasaulį, kuriame komandos rungiasi viena prieš kitą, tad elektroninis sportas pasižymi ir atitinka vieną iš pagrindinių sporto aspektų – varžymąsi.
VDU komandos kapitonas Arnas Stepanauskas
VDU komandos kapitonas Arnas Stepanauskas

Mokyklos, universitetai ir įvairios organizacijos vis dažniau į savo veiklų sferą įtraukia esportą – pradeda burti reprezentacines komandas ir rungtyniauti įvairiuose turnyruose ir čempionatuose, tad spartus elektroninio sporto augimas rodo, jog šio užsiėmimo atsiradimas yra natūralus žingsnis, siekiant neatsilikti nuo sporto pasaulį keičiančių naujovių, griaunančių visus stereotipus apie kompiuterinius žaidimus bei jų žaidėjus. Stebint globalius esporto auditorijos augimo skaičius ir statistikas, galima daryti išvadas, jog laikotarpyje 2018-2023 m. bendra auditorija, kurią sudaro atsitiktiniai žiūrovai ir sporto entuziastai, paaugs net apie 10 procentų.

Esporto rinkos augimas
Esporto rinkos augimas

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Sporto centras atsižvelgdamas į pasaulines tendencijas, šiemet savo studentams siūlo išskirtinę naujovę – esporto užsiėmimus ir galimybę patekti į oficialią VDU esporto komandos sudėtį. Pavaduotojas VDU Sporto centro organizuojamai veiklai ir užimtumui Justas Kalinauskas pasakoja, jog Sporto centras siekia neatsilikti nuo inovacijų, todėl universiteto bendruomenei siūlo naują elektroninio sporto veiklą. Užsiėmimų metu studentai bei darbuotojai bus supažindinami su šios sporto disciplinos veikimo principais bei pačia „virtuve“, taip pat dalyvaus praktiniuose užsiėmimuose, analizuos e-sporto industriją. Tokiu būdu VDU Sporto centras sieks suburti stiprią esporto bendruomenę universitete bei formuoti reprezentacines komandas.

„Esportas yra unikali sporto šaka, kurioje profesionalios žaidėjų komandos rungiasi vaizdo žaidimuose dėl milijonus siekiančių prizinių fondų. Manome, kad tai yra ne tik ateitis, bet ir dabartis“, – sako J. Kalinauskas.

Esporto užsiėmimai VDU
Esporto užsiėmimai VDU

Pirmoji VDU esporto komanda rungtyniaus „League Of Legends“ („LoL“) disciplinoje – tai viena iš didžiausių esporto šakų, kurioje kasmet, visame pasaulyje vyksta įvairūs turnyrai. Reprezentacinę VDU esporto komandą sudarys skirtingų studijų krypčių studentai, o vienas iš jų, Arnas Stepanauskas, yra esporto žaidėjas, tapęs oficialaus pasaulinio „LoL“ čempionato vicečempionu.


VDU „LoL“ e-sporto komandos sudėtis:

Arnas Stepanauskas (top/mid) – VDU Humanitarinių mokslų fakulteto, Frankofonijos šalių kalba ir kultūra studijų programos studentas, keletą kartų dalyvavęs „European Masters“ turnyre ir žaidęs prieš vienas geriausių e-sporto komandų Europoje. A. Stepanauskas profesionaliai e-sportu užsiima jau apie šešerius metus, per šį laikotarpį Arnas daug kartų pasiekė aukščiausiąjį „LoL“ Challenger rangą, o kaip didžiausią savo pasiekimą įvardina „RedBull“ pasaulio 1x1 čempionato užimtą antrąją vietą. Studentas daug laiko praleido žaisdamas Rusijos lygoje, taip pat laimėjo ne vieną turnyrą Lietuvoje ir Baltijos šalyse.

Nerijus Šakinis (support) – VDU Informatikos fakulteto, Matematika ir jos taikymas studijų programos studentas, žaidžiantis „LoL“ nuo 2013 metų. N. Šakinis yra kelių Beta Lanų prizininkas, „BEL Season 2“ turnyre užėmė penktą vietą, „Infoshow 2019 EUNE“ tapo pirmos vietos prizininku, taip pat yra tapęs kelių mažesnių Lietuvos turnyrų nugalėtoju.

Žygimantas Vasiljevas (adc) – VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto, Marketingo studijų programos studentas. Ž. Vasiljevas prieš susirandant darbą kompiuterinius žaidimus žaisdavo 30-40 valandų per savaitę, šiuo metų e-sportui skiria mažiau – 10 valandų per savaitę. Žygimantas yra dalyvavęs Lietuvos LAN renginiuose, užėmęs prizines vietas „LoL“ turnyruose.

Paulius Lapienis (mid) – VDU Gamtos mokslų fakulteto, Neurotechnologijų studijų programos studentas, e-sportu užsiiminėjantis ne daug, tačiau galintis pasigirti ne vienu pasiekimu: 187 lp Peak soloQ [EUW], „Battlefly“, „Challengermode“ ir „Clash“ turnyrų laimėjimai, dalyvavimas „Prime League Division 3“ finaluose.

Domas Misiūnas (mid) – VDU Teisės fakulteto, Teisės ir finansų studijų programos studentas, „LoL“ žaidžiantis jau vienuolika metų, tačiau iš vienuolikos metų, tik apie pusę skyrė ir rimčiau užsiėmė e-sportu. D. Misiūnas paskutiniame „LT Verse“ turnyre užėmė trečią vietą.

Liutauras Macius (jungle) – VDU ŽŪA Agronomijos fakulteto, Agronomijos studijų programos studentas, e-sportu užsiimantis tris metus ir turintis patirties įvairiose lygose. L. Macius labiausiai įsimintinomis akimirkomis e-sporte įvardino dalyvavimą „Ultraliga“ ir „LCL“, pasiektą aukščiausią solo reitingą, TOP 100 Challenger EUW regione.

Pirmas rimtas naujos komandos išbandymas – Lietuvos esporto asociacijos (LESPA) organizuojamas universitetų turnyras, kuriame geriausia tapusi varžybų komanda, turės galimybę rungtyniauti su kitomis Europos studentų komandomis „Master“ čempionate, po šio čempionato taip pat numatomas dalyvavimas 15Min „League of Legends VERSE“ lygoje. VDU esporto reprezentacinės komandos ir laisvalaikio užsiėmimų vadovas Edgaras Abromavičius džiaugiasi, kad VDU žengia svarų žingsnį į elektroninio sporto industriją.

„Tai reikšminga galimybė kiekvienam universiteto bendruomenės nariui, nes esporto užsiėmimai nebus skirti tik žaisti ir rungtyniauti. Labai laukiame įvairių sričių studentų, kurie norėtų prisidėti prie šios veiklos vystymo komunikacijos, renginių organizavimo, marketingo ir kitose srityse. Jau netolimoje ateityje planuojame rinkti reprezentacines esporto komandas „FIFA“, „NBA 2K“ ir „Counter-Strike“ disciplinoms”,- apie planus pasakoja E. Abromavičius.

15min nuotr./Edgaras Abramočvičius
15min nuotr./Edgaras Abramočvičius

Visi VDU bendruomenės nariai, norintys dalyvauti e-porto užsiėmimuose, būtinai turi užpildyti registracijos formą. Laukiame visų besidominčių vaizdo žaidimais ir elektroniniu sportu ir norinčių prisidėti prieš šios sporto šakos augimo!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs