Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Susipažinkite: „League of Legends“ – trumpa žaidimo istorija

„League of Legends“ tikriausiai yra didžiausia elektroninio sporto disciplina pasaulyje. Artėjant Esports namų ir „Red Bull“ organizuojamam „Solo Q“ turnyrui, kviečiame susipažinti su trumpa šio žaidimo istorija.
SI202008270013_news
„League of Legends“ čempionatas

„League of Legends“ istorija nuo kito žaidimo kopijos iki esporto milžino yra išties įspūdinga. Jei kas nors apie tai sukurtų filmą, tai būtų tokia Pelenės istorija, kokiai nebūtų lygių. Tačiau kaip vyko žaidimo kūrimas? Kas „League of Legends“ padarė išskirtiniu MOBA žanre? Ir kodėl jis taip greitai kilo į šlovę?

„League of Legends“ ne tik nebuvo pirmasis MOBA žaidimas, bet ir ne tas, kuris visą žanrą užkrovė ant esporto pjedestalo. Šio žanro žaidimų veiksmas vyksta izometrinėje arenoje, o žaidėjai savo valdomus čempionus stebi iš viršaus. Žemėlapį sudaro trys linijos, kuriose vyksta kovos. Tarp tų linijų yra vadinamosios džiunglės.

Pagrindinis žaidimo režimas yra 5 prieš 5. Kiekviena komanda turi bazę ir gynybines struktūras – bokštus. Pagrindinis žaidimo tikslas – sunaikinti varžovų bazę. Prieš prasidedant mačui žaidėjai turi pasirinkti vieną iš 132 čempionų, turinčių unikalių savybių. Atsižvelgiant į savo rolę ir komandos pasirinktą strategiją, čempionai turi būti pasirenkami itin kruopščiai.

„League of Legends“ čempionatas
„League of Legends“ čempionatas

Dažniausiai trys iš penkių čempionų pasiskirsto per tris skirtingas linijas. Ketvirtasis yra „džiunglininkas“, prižiūrintis apleistas teritorijas tarp linijų ir visada pasiruošęs pagelbėti komandos draugams. Penktoji rolė yra pagalbininko, kuris visada turi būti ten, kur jo reikia labiausiai.

Trumpai susipažinus su žaidimo pagrindais, galima grįžti prie jo istorijos. „League of Legends“ idėja iškilo, kai „Warcraft 3“ režimo „Defence of the Ancients“ (geriau žinomas DOTA vardu) Steve „Guinsoo“ Feakas ir Steve „Pendragon“ Mesconas susitiko su naujai susikūrusia kompiuterinių žaidimų kompanija „Riot Games“.

„Guinsoo“ ir „Pendragon“ norėjo sukurti atskirą MOBA žanro žaidimą, kuris nepriklausytų nuo greitai senstančio „Warcraft 3“. S.Feakas ir S.Mesconas norėjo atsiriboti nuo pastarojo žaidimo, o „Riot Games“ į šią porelę akį užmetę buvo jau seniai.

Nepaisant to, S.Feakui, S.Mesconui ir „Riot Games“ prireikė ketverių metų, kol idėja galiausiai materializavosi. Apie „League of Legends“ pasirodymą pranešta 2008 metais – tuo metu, kai fanams pradėjo atsibosti ribotas DOTA režimas.

Fanai, kurie S.Feako režimu mėgavosi nuo pat pasirodymo, padėjo kurti didesnę naujojo žaidimo atmosferą. Kai 2009 metais pagaliau pasirodė beta versija, žaidimas iškart sulaukė milžiniško pasisekimo. Nuo DOTA pavargę žaidėjai gavo naują žaisliuką, nors pasirodymo pradžioje „League of Legends“ turėjo viso labo 17 čempionų.

Pilna žaidimo versija pasirodė 2009 spalį ir jau turėjo 40 čempionų. „League of Legends“ iškart sulaukė krūvos pagyrų už įspūdingus čempionų sukurtus dizainus, prieinamumą ir inovatyvumą. Prie didelio pasisekimo prisidėjo ir tai, jog žaidimas buvo nemokamas, tad jį išbandyti (ir, akivaizdu, pamilti) galėjo bet kas. Konkurencinga sistema žaidimą patrauklų darė tiek užkietėjusiems MOBA žaidėjams, tiek mėgėjams. Kaip ir visuose populiariausiuose pasaulio žaidimuose, „League of Legends“ buvo lengva perprasti, tačiau sunku tapti meistru.

Tačiau kaip „Riot Games“ sugebėjo monetizuoti naująjį žaidimą, kuris buvo nemokamas? Kaip ir daugelis kitų moderniųjų žaidimų (DOTA 2, „Fortnite“, „Call of Duty“ ir kt.) „Riot Games“ pelną generavo iš transakcijų žaidime, perkant naujus čempionų dizainus.

Po pasirodymo „League of Legends“ tapo vienu populiariausių žaidimų pasaulyje. Jį žmonės žaidė Azijoje, EUropoje, Šiaurės ir Pietų Amerikose – visur. Netrukus prasidėjo turnyrų organizavimo ir čempionatų kūrimo darbai, o tai užkietėjusiems žaidėjams leido dar labiau siekti užsibrėžto tikslo tapti geriausiais pasaulyje.

Pasak „Riot Games“, „League of Legends“ iki 2011 metų jau turėjo 15 mln. žaidėjų.

Pirmas tarptautinis „League of Legends“ turnyras 2011-aisiais buvo „DreamHack“, dar žinomas kaip pirmasis pasaulio čempionatas. Jo pagrindu iki šiol rengiamas didžiausias žaidimo turnyras „Worlds“. Pernai pasaulio čempionatą iš viso stebėjo daugiau nei 100 mln. žmonių. Daugiausiai vienu metu čempionato kovas stebėjusių fanų skaičius pasiekė 44 mln.

Be pasaulio čempionato, „League of Legends“ turi ir kelis kitus stambius turnyrus, pavyzdžiui, „Mid-Season Invitational“, „All-Stars“. Taip pat vyksta regioniniai čempionatai, iš kurių geriausiai žinomi LEC, LCS, LCK ir LPL – didžiausios Europos, Šiaurės Amerikos, Pietų Korėjos ir Kinijos lygos.

Tačiau turbūt didžiausias „Riot Games“ pasiekimas su „League of Legends“ yra tai, jog net po 11 metų jis yra toks pats patrauklus žaidėjams. „LoL“ dabar galbūt yra dar aktualesnis nei kada nors anksčiau – organizuojami vis didesni turnyrai, žaidėjų išpirkų sumos ir atlyginimai auga, kasdien registruojasi vis daugiau naujų žaidėjų.

Viena iš to priežasčių – beveik kas dvi savaites „Riot Games“ išleidžiami žaidimo atnaujinimai, skirti čempionams, daiktams, žemėlapiui ir t. t.. Kompanija puikiai išmano, kaip veikia dinamiškas žaidimų pasaulis.

Lietuvai šiais metai taip pat nelieka nuošalyje – organziuojamas Red Bull Solo Q turnyras. Šio renginio priėjimas prie „League of Legends“ yra kiek kitoks, kadangi žaidžiama 1 prieš 1. Tai suteikia žaidimui dar daugiau mobilumo ir azarto. Kviečiame visus prisijungti prie turnyro ir pretenduoti į Top4 žaidėjams atiteksiančius piniginius „Red Bull“ įsteigtus prizus. Registruotis į turnyrą galite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos