Pirmuosius žingsnius link esporto integravimo žengia tiek Vilniaus, tiek Kauno aukštosios mokyklos. Konkrečiai tai – Vilniaus Gedimino technikos ir Vytauto Didžiojo universitetai bei Kauno kolegija.
Šiose aukštosiose mokyklose jau yra arba netrukus atsiras ir esporto erdvės, ir studijų moduliai. Viena iš jų – neseniai su Lietuvos futbolo federacijos esporto departamentu sutartį pasirašiusi Kauno Kolegija –pasiūlys ir specialius esporto kursus mokytojams.
„Analizuojame darbo rinkos ir nuolat besikeičiančius būsimų studentų poreikius bei siekiame pasiūlyti praktiškas ir inovacijomis grįstas studijas. Esportas yra viena greičiausiai augančių pramogų sričių Lietuvos ir užsienio rinkose. Atsižvelgdami į šias tendencijas 2019 m. įkūrėme Kauno kolegijos esporto akademiją, kuri labai greitai sulaukė didelio susidomėjimo ir tapo studentų pamėgta vieta. Įdomu ir tai, kad, pristatant moksleiviams Kauno kolegijos erdves, būtent esporto akademijoje būsimi studentai nori sustoti ir išbandyti savo jėgas tarpusavyje. Sporto vadybos studijų programos modulyje „Sporto medijų vadyba“ vienas iš dedamųjų komponentų yra „Esporto valdymas“, kurį sudaro 5 kreditai. Siekiame, kad būsimi sporto vadybininkai susipažintų su esporto teoriniais ir praktiniais valdymo aspektais bei šios industrijos pritaikymo perspektyvomis profesinėje veikloje organizuodami įvairius renginius, čempionatus.“
„Sukaupta patirtis rodo, kad kiekvienoje srityje turi dirbti savo sričių profesionalai. Atsižvelgdami į tai, kad e-sporto industrija sparčiai auga, sukūrėme neformaliojo mokymo programą „esporto taikymas ugdymo procese“, kuri skirta bendrojo lavinimo ir aukštųjų mokyklų darbuotojams, siekiantiems įgyti ir/ar gilinti žinias, susijusias su elektroninio sporto žaidimų industrijos ypatumais“, – apie naujos programos poreikį teigė Kauno kolegijos Verslo fakulteto Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros vedėjas dr. Andrius Brusokas.
Kaune su esportu susipažinti siūlo ir Vytauto Didžiojo universitetas, su esportu studentus pažindinęs Sporto vadybos programoje, vykdomoje su Eurolyga. Pasak Ekonomikos ir vadybos fakulteto prodekano Justino Kisieliausko, apie esporto programą universitetas galvojo jau kurį laiką.
„Augantį esportą stebime jau ilgą laiką. Šios programos poreikį jautėme tiek iš studentų, tiek iš jaunųjų mokslininkų pusės. Ne paslaptis, kad turime bendrą Sporto vadybos programą, išskirtinai vykdomą su Eurolyga. Visos šios sąlygos leido tapti pirmuoju fakultetu šalyje, įsiliejusiu į esporto industriją“, – kalbėjo VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto prodekanas Justinas Kisieliauskas.
Sostinėje pionieriaus vaidmenį perims VGTU, reguliariai studentams organizuojantis tradicinių disciplinų turnyrus, kuriuos papildys ir išskirtinė studijų programa.
„Esporto paskirtis yra labai daugialypė. Šiame reiškinyje labai svarbūs ne tik sportiniai ir pramoginiai aspektai, bet ir jo pritaikomumas. Esporto modulių ir programų studentai susipažins ne tik su kitokiomis komunikacijos, renginių organizavimo, rinkodaros pusėmis, bet ir įgis vertingų, pavyzdžiui, programavimo žinių. Portugalijos, Anglijos, Australijos ir kitų šalių universitetai jau kviečia jaunuolius studijuoti elektroninį sportą. Manau, kad ir Lietuvos aukštosios mokyklos privalo spėti įšokti į pajudėjusį traukinį bei pademonstruoti su esportu plačiau susipažinti norinčiam jaunimui, kad ir čia galima įgyti vertingų šio fenomeno žinių“, – esporto integracijos reikšmę Lietuvos aukštosioms mokykloms nusakė Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto dėstytojas Stanislavas Dadelo.
Užsienyje, ypač JAV ir Azijoje, esporto integracija į aukštųjų mokyklų programas vyksta jau kurį laiką. Ten studentai ne tik turi progą iš arčiau susipažinti su žaibiškai augančiu fenomenu, bet ir gauti specialias stipendijas, skirtas profesionaliems žaidėjams.
Europoje šis procesas dar tik įsibėgėja, tad Lietuvos universitetai yra vieni iš pirmųjų regione, pasiūlysiantys studentams įgyti vertingų jaunos rinkos žinių.
„Esporto kaip industrijos plėtra itin svarbi ne tik Europoje, bet ir visame Baltijos regione. Norime plėsti ir tobulinti infrastruktūrą iš pat pagrindų, todėl tokių esporto modulių ar programų integracija aukštosiose mokyklose yra neišvengiamai reikalinga ir netgi privaloma. Turėdami kvalifikuotus ir sritį išmanančius specialistus Lietuvoje galėsime greičiau ir kokybiškiau žengti link industrijos augimo regione“, – teigė VGTU dėstysianti „GRIND Esports“ agentūros komunikacijos vadovė Justina Liaukevičiūtė.