Per savo istoriją „Tetris“ žaidėjus žavėjo savo paprastumu ir buvo matomas kaip individualus, loginis žaidimas, kuriame iš krentančių geometrinių figūrų (tetrominų) yra siekiama surinkti kuo daugiau taškų sukuriant horizontalias blokų eiles. Nors savo modifikacijomis šiuolaikinės „Tetris“ versijos ir skiriasi nuo klasikinės, tačiau šis pagrindinis principas yra išlikęs iki pat dabar.
Pirmą kartą, „Tetris“ kaip esportas pasirodė dar 1990 metų „Nintendo“ pasaulio čempionate (Nintendo World Championships), kuris yra laikomas pirmuoju esporto turnyru pasaulyje. Istoriniame turnyre „Tetris“ buvo vienas iš trijų žaidimų, o žaidėjai turėjo visuose šiuose žaidimuose pasiekti kuo didesnį bendrą taškų skaičių per 6 minutes ir 21 sekundę.
Nuo tada atsirado įvairių žaidimo versijų bei modifikacijų, kur taip pat būta įvairių turnyrų, tačiau daugiau ar mažiau, „Tetris“ buvo labiau asocijuojamas kaip žaidimas, padedantis lavinti mąstymą bei naudingai praleisti laisvalaikį. Visgi, pastaraisiais metais šio žaidimo turnyrų atsiranda vis daugiau, o vienas didžiausių iš jų yra „Klasikinio „Tetrio“ pasaulio čempionatas“ (CTWC).
Klasikinio „Tetrio“ pasaulio čempionatas
Pirmą kartą CTWC buvo surengtas 2010 metais filmuojant dokumentinį filmą „Ecstasy of Order: The Tetris Masters“, siekiant išsiaiškinti geriausią „Tetris“ žaidėją pasaulyje. Tuomet čempionate dalyvavo tik 8 „Tetris“ meistrai iš JAV, o tolimesnė čempionato ateitis nebuvo užtikrinta, tačiau didesnis postūmis įvyko 2012 metais, kai turnyras pradėjo vykti „Portland Retro Gaming Expo“ renginyje. Nuo tada turnyre pradėjo dalyvauti vis daugiau žaidėjų ne tik iš JAV, bet ir iš kitų šalių.
2016 metais turnyras sulaukė didžiulio susidomėjimo, kai „Youtube“ platformoje buvo pradėti rekomenduoti šio čempionato rungtynių vaizdo įrašai, populiariausi įrašai perkopė 10 milijonų peržiūrų, o tai padėjo pritraukti naują jaunų žaidėjų kartą, kuri turnyro kartelę pakėlė į dar aukštesnį lygį. Šiuo metu CTWC yra vienas didžiausių retro žaidimų turnyrų Esporto pasaulyje, kurio prizinis fondas jau kelis metus siekia 10 tūkstančių JAV dolerių.
Pastaruosius du metus dėl COVID-19 pandemijos čempionatas vyksta nuotoliniu būdu, tačiau populiarumas nuo to nesumažėjo, o galimybė turnyre dalyvauti nuotoliniu būdu pritraukė dar daugiau „Tetris“ entuziastų iš įvairių pasaulio šalių. Šiais metais čempionato kvalifikacijoje dalyvavo virš 200 žaidėjų ir tik šiek tiek mažiau nei pusė iš jų buvo ne iš JAV. Tiesa, iki šiol, visi čempionato nugalėtojai buvo būtent iš šios šalies, o šių metų finaliniame Top 8 etape, nepaisant nemažo dalyvių skaičiaus iš kitų šalių, bus net septyni dalyviai iš JAV, tad šios šalies atstovai ir toliau neapleidžia favoritų statuso. Šis finalinis etapas vyks jau lapkričio 14 dieną 22 val. Lietuvos laiku ir bus transliuojamas oficialiame „ClassicTetris“ „Twitch“ kanale.
Tetris bruožai ir ateitis Esporte
Kalbant apie CTWC kaip esportą, galima išskirti kelis unikalius bruožus, kurie yra būdingi šiam čempionatui. Visų pirma, galima paminėti, kad šis čempionatas atsirado ir vystosi natūraliai. „Tetris“ per visą gyvavimo istoriją buvo daugiau ar mažiau populiarus, todėl didėjant esporto populiarumui buvo laiko klausimas, kada „Tetris“ vienokia ar kitokia forma atsiras Esporto pasaulyje.
Natūralumo prideda ir faktas, kad nuo pat 2010 metų, CTWC vyksta dalyviams žaidžiant klasikinę 1989 metų „Tetris“ žaidimo versiją bei naudojant originalias Nintendo Entertainment System konsoles. Taip buvo nuspręsta, nes ši žaidimo versija yra laikoma originalia, kurioje dar nebuvo įdiegta tam tikrų modifikacijų, kurios yra būdingos šių laikų „Tetris“ žaidimų versijoms.
Taip pat galima prie bruožų galima išskirti ir žaidimo suprantamumą. Akivaizdu, kad „Tetris“ yra daug paprastesnis ir lengviau suprantamas negu MOBA žaidimai ir panašiai, nes yra daug mažiau sunkiai paaiškinamų terminų, o taisyklės taip pat yra gana lengvai suprantamos. Pavyzdžiui, čempionate varžybos yra žaidžiamos vienas prieš vieną, o laimi tas kuris prieš savo žaidimo pabaigą surenka didesnį taškų skaičių. Visa tai žiūrovui leidžia lengviau suprasti ir greičiau mėgautis vykstančiu reginiu.
Kaip jau galima suprasti, CTWC čempionatas yra ne komandinis, o individualus, kas leidžia žiūrovui ne tik stebėti vykstančią žaidimo eigą, bet ir daug lengviau susitapatinti su pačiais žaidėjais, stebėti jų emocijas bei kūno kalbą. Viso to komandiniuose Esporto žaidimuose yra daug mažiau, todėl šis bruožas sukuria pridėtinę vertę ir dar labiau įtraukia žiūrovą.
Visi šie bruožai bei „Tetris“ žaidimo ilgaamžiškumas leidžia manyti, kad šio Esporto žinomumas bei populiarumas ir toliau augs. Pastaraisiais metais vyksta ne vienas „Tetris“ žaidimo turnyras įvairiose žaidimo versijose, o ir toliau yra išleidžiama naujų šiuolaikinės modifikacijos versijų įvairiose platformose. Be abejo sunku tikėtis, kad nišinei disciplinai priklausantis žaidimas Esporte populiarumu ateityje konkuruos su didžiausiais žaidimais pasaulyje, tačiau į šį ketvirtą dešimtmetį besitęsiantį fenomeną dėmesį atkreipti yra verta.
Anksčiau norint žaisti „Tetrį“ reikėjo nedidelio primityvaus žaidimo kompiuterop, tačiau dabar jį visai lengva galima rasti ir įsidiegti į bet kokį įrenginį - telefoną, nešiojamą ar "stalinį" kompiuterį ar planšetę. Užsukite į mūsų partnerio "Topo centras" tinklalapį ir išsirinkite, kas jums prie širdies... o tada jau galite pradėti ruoštis kitam "Tetrio" pasaulio čempionatui!