„American Mcgee's Alice“ pasirodė dar 2000 metais ir pasaulį šį žaidimas išvydo po „EA Games“ vėliava. Tai buvo trečiojo asmens žaidimas, pateikiantis Luiso Kerolio kūrinio „Alisa stebuklų šalyje“ motyvais paremtą interpretaciją. Tiesa, ji kur kas kitokia, nei miela ir stebuklinga Alisa, kurią įsivaizdavo rašytojas. Kompiuterinių žaidimų dizaineris American (taip, toks jo vardas) James Mcgee mums pristatė žiaurią, makabrišką, kaltės ir siaubo pilną „Alisos stebuklų šalyje“ versiją.
Šis žaidimas man patiko nuo pat pradžių, ir manau, kad jis patiktų visiems, kuriems žaidime yra svarbi siužetinė linija, veikėjo pasirinkimai, psichologiniai poelgių motyvai bei kuriems šiek tiek kraujo – nieko baisaus. Žaidimas buvo sukurtas ant „Quake 3: Arena“ grafinio variklio, tad tiems laikams atrodė tikrai patraukliai, o ir patys žaidimo kūrėjai skyrė didžiulį dėmesį kuriant kraupų stebuklų šalies vaizdinį. Kiekvienas lygis buvo vis kitoks, o ką jau bekalbėti apie ginklus, kurie buvo išties originalūs – virtuvinis peilis, kriketo lazda ar kortų kaladė.
Kiek vėliau, jau 2011 metais pasirodė nauja žaidimo dalis „Alice: Madness Returns“, kur įsikūnijame į jau šiek tiek paaugusią Alisą. Per daug nepasakosiu apie siužetą, kuris yra tiesiog puikus, bet galiu pasakyti, kad tiek grafiniai, tiek mechaniniai žaidimo sprendimai yra puikūs. „Alice: Madness Returns“ žaidžiau su malonumu. Po šios žaidimo dalies pagrindinis žaidimo kūrėjas American James Mcgee įsivėlė į ginčą su „EA Games“ ir dabar kuria žaidimą „crowdfunding“ principu be jokio didesnio leidėjo.
Visai neseniai pasirodė išties intriguojanti naujiena – kultinio „Metal Gear Solid“ personažo balso aktorius David Hayter, kuris yra ir puikus scenaristas, jau dirba prie „American Mcgee's Alice“ žaidimų ekranizacijų. Serialas pasakos itin sudėtingą Alisos gyvenimo momentą – kuomet ji grįžta iš Stebulų šalies ir jos visa šeima žūva gaisre. Žinoma, to negana, tad mergaitė atsiduria prichiatrinėje ligoninėje, ir galima lengvai įsivaizduoti, kad 19 amžiuje taip buvo tiesiog pragariška vieta.
Kadangi dabar išleistų žaidimų teisės priklauso „EA Games“, ši kompanija čia ir groja pirmu smuiku, tačiau džiugina tai, kad American James Mcgee vis dėl to prisideda prie ekranizacijos kūrimo darbų – deja, neaišku kiek ir kaip. Belieka tikėtis, kad jo sukurtas pasaulis nebus paverstas eiliniu, saldžiu ir banaliu televizijos projektu. O kol sulauksime „American Mcgee's Alice“ ekranizacijos, siūlome apsilankyti mūsų partnerio „Topo centras“ tinklalapyje ir išsirinkti ne tik kompiuterį (jei nesate žaidę šio žaidimo), bet ir televizorių.