„Cyberpunk 2077“ – ar jis vis dar vertas jūsų laiko 2023-iaisiais?

„Cyberpunk 2077“ buvo išleistas dar 2020 metais. Žaidimas sulaukė daugybės kritikų bei žaidėjų pagyrų, tačiau tuo pačiu buvo stipriai sukritikuotas dėl galybės „bug'ų“, ypač konsolių versijoje. Prabėgo jau beveik dveji su puse metų. Ar „Cyberpunk 2077“ atlaikė išbandymą laiku? Ar tai vis dar yra vienas geriausių „RPG Shooter“?
„Cyberpunk 2077“ veikėja Evelyn Parker. "CD Projekt Red" nuotrauka.
„Cyberpunk 2077“ veikėja Evelyn Parker. "CD Projekt Red" nuotrauka.

Kas tas „cyberpunk“?

Taigi – „cyberpunk“ yra literatūros, komiksų, mangos, anime ir dabar jau netgi ir muzikos žanras. Jo centre – technikos pažangos bei distopijos jungtis. Pats žanras dažniausiai nagrinėja sudėtingas, filosofines temas, tokias kaip techninės pažangos pavojai, žmogiškumo praradimas moderniose visuomenėse bei sielos paieškos.

Viena pagrindinių žaidimo veikėjų – Judy Alvarez. „CD Projekt Red“ nuotrauka.
Viena pagrindinių žaidimo veikėjų – Judy Alvarez. „CD Projekt Red“ nuotrauka.

Populiarioje kultūroje „cyberpunk“ pasirodė dar šeštajame dvidešimto amžiaus dešimtmetyje, visų pirma kaip fantastinės literatūros požanris. Kiek vėliau pasirodė tokie komiksai kaip „Judge Dredd“, o giliai į mūsų kultūrą „cyberpunk“ įžengė su jau klasika tapusiu Ridley Scott filmu „Bėgantis skustuvo ašmenimis“ (angliškai – „Blade Runner“). Kiti ikoniškais jau laikomi kūriniai yra „Ghost in the Shell“ anime bei „Matricos“ trilogija (originalioji, naujoji „Matrica“ man kelia šiurpą savo tragišku scenarijumi).

Įdomu tai, kad „Cyberpunk 2077“ yra dar 1988 metais pasirodžiusio „RPG“ stiliaus stalo žaidimo adaptacija, o prie video žaidimos versijos kaip konsultantas dirbo ir pats kūrėjas.

„Bug'ai“ ir „glitch'ai“

„Cyberpunk 2077“ buvo pradėtas kurti dar 2016 metais ir prie jo darbavosi apie 500 žmonių komanda, o pačiam projektui vadovavo tie patys profesionalai, sukūrę „The Witcher“ (ir tam tiktą braižą tikrai galima jausti žaidime – o tai yra labai geras dalykas).

Visi žino, kad „Cyberpunk 2077“ „paleidimas“ nebuvo labai sėkmingas. Visų pirma, žaidimo išleidimo data buvo pakeista net kelis kartus. Galiausiai, 2020 metų vasario 22 dieną „Cyberpunk 2077“ buvo galima žaisti.

Kadras iš „Cyberpunk 2077“. „CD Projekt Red“ nuotrauka.
Kadras iš „Cyberpunk 2077“. „CD Projekt Red“ nuotrauka.

Galiu pasakyti, jog tuo metu žaidimo nežaidžiau, tad negaliu pasakyti, kiek jame buvo klaidų. Daugiausiai skundėsi įvairių konsolių žaidėjai. Aš pats „Cyberpunk 2077“ pradėjau žaisti tik šiais metais ir žaidime nemačiau jokių keistenybių, be vieno keistai garaže lingavusio motociklo. Mano patirtis buvo visiškai „švari“ ir manau, kad to gali tikėtis bet kuris žaidėjas, nusprendęs „Cyberpunk 2077“ išbandyti 2023-aisiais.

Istorija

Šiuo metu jau esu žaidime praleidęs 55 valandas ir manau, kad tai tikrai pakankamai, norint aptarti istoriją.

Jūs esate „V“ – veikėjas, kuris patenka į keistą su viena didžiausių (ir pavojingiausių) pasaulio korporacijų susijusią istoriją. Į detales labai nesileisiu, nes nenoriu jos gadinti.

Visų pirma, kai tik pradedate žaidimą, galite rinktis vieną iš trijų galimybių arba kilmės istorijų (angliškai – „origin stories“).

  • „Nomad“ (lietuviškai - „klajoklis“).
  • „Streetkid“ (lietuviškai - „gatvės vaikis“).
  • „Corpo“ (lietuviška mano kurta versija - „korporatyvas“).

Iš esmės kilmės istorija turės didelės įtakos jūsų pasirinkimuose, dialoguose. Aš pats pasirinkau „corpo“, tad bent jau kol kas negaliu lyginti su kitais pasirinkimais.

„Cyberpunk 2077“ kadras. „CD Projekt Red“ nuotrauka.
„Cyberpunk 2077“ kadras. „CD Projekt Red“ nuotrauka.

„Cyberpunk 2077“ istorija vystoma pavyzdingai - nėra lengvai nuspėjama, kartais net ir lengvai atrodanti užduotis gali būti pavojinga. Be pagrindinių, istorijos „quest“ yra ir šalutinių istorijų, tačiau jos puikiai „sukaltos“, o kai kurios (jei ne dauguma) yra stipriai persipynę viena su kita. Aš labai mėgstu žaidimus su gera istorija ir tai yra vienas esminių elementų, kodėl man patinka „Cyberpunk 2077“: „Night City“ turi savo taisykles, estetiką, herojus bei priešus ir viskas labai puikiai susipina į vieną nepamirštamą siužetą.

„Cyberpunk 2077“ estetika

Žaidimo vizualioji dalis, jo estetinis pateikimas yra dar viena nuostabi žaidimo dalis. Man labai patinka, kaip atrodo „Night City“ - iš dalies jis labai primena „Blade Runner“ rodomą futuristinį distopinį Los Andželą: visur daug neoninių šviesų, o skirtingi rajonai gerai atskleidžia ir visuomenės klodus: nuo preciziškai tvarkingo verslo rajono, iki gatvės prekeivių, narkomanų nei nusikaltėlių pilnų pigiausių miesto vietų, kur viešbučio kambariai labiau primena landynes ar tiesiog dykumos klajoklių palapinių miestelio.

Tikriausiai lengviausiai atpažįstamas „Cyberpunk 2077“ elementas yra technologijų ir kūno susiliejimas, ką iškart pastebėsite - mechaninės rankos, akys, kojos ar net oda yra „Night City“ kasdienybė.

„Cyberpunk 2077“ kadras. "CD Projekt Red" nuotrauka.
„Cyberpunk 2077“ kadras. "CD Projekt Red" nuotrauka.

Ginklų gausa mane taip pat labai džiugina. Nuo „melee“ tipo ginklų, tokių kaip japoniški katana kardai, kirviai ar peiliai, išlendantys jums iš rankų iki griozdiškų snaiperinių šautuvų, revolverių, automatų ar tiesiog medžioklinių nupjautvamzdžių: čia rasite visko.

Transporto gausa taip pat pagirtina ir automobiliai tikrai skirtingi: nuo futuristinių motociklų, mažų kompaktiškų hečbekų, iki bagių, visureigių ar limuzinų. Reikia tik gerai pasidairyti po gatves ir juos rasite.

Jei reikėtų su kažkuo lyginti „Cyberpunk 2077“ vizualinę dalį, tai sakyčiau, kad tai yra meistriškai apjungti „Blade Runner“ ir „Ghost in the Shell“, tačiau - su labai aiškia sava interpretacija, tad viskas atrodo šviežiai, įdomiai ir nematytai.

„Gameplay“ arba ar smagu žaisti „Cyberpunk 2077“?

Pradėsiu nuo pačio veikėjo gebėjimų ir lygio kėlimo logikos. Ji iš pradžių atrodė gan sudėtinga, tačiau po maždaug 10 lygio, viskas paaiškėjo. Pakėlus lygį gaunate du taškus: vienas naudojamas sutvirtinti vieną iš esminių elementų - tai gali būti tiesiog kūno fizinė jėga, gebėjimas „nulaužti“ sistemas, ar paveikti priešus („išjungti“ jiems akis, sukelti trumpą jungimą ar panašiai). Antro tipo taškai naudojami atrakinti tam tikrus pasyvius gebėjimus, kurie gali stipriai pakeisti patį žaidimą - taigi juos dėlioti reikėtų gerai pagalvojus, kas jums patinka.

„Cyberpunk 2077“ kadras. "CD Projekt Red" nuotrauka.
„Cyberpunk 2077“ kadras. "CD Projekt Red" nuotrauka.

Pati judėjimo mechanika yra tikrai gera, viskas vyksta iš pirmo asmens perspektyvos. Kovų eiga yra puiki - tiek šaudynės, tiek „melee“ ar „hakinimas“. Tikriausiai priešų sistemų nulaužimas realiu laiku man yra vienas įdomiausių „Cyberpunk 2077“ elementų ir tikrai gerai integruojasi į kovą, jos nestabdo, leidžia atitinkamai taktiškai kovoti. Nulaužimas tinkamu metu ir planuojant gali reikšti skirtumą tarp gyvenimo ir mirties.

Vienintelis dalykas, kuris mane kiek erzina „Cyberpunk 2077“ - tai vairavimas. Vairuojant iš mašinos vidaus, matymo laukas natūraliai yra labai siauras, o vairuojant trečiu asmeniu kliūna pelytės sukinėjama kamera. Pačios mašinos vairuojasi kažkaip nepaslankiai ir griozdiškai, nors prie sistemos galiausiai pripratau, nors ji man ir nemaloni.

Apibendrinant galiu pasakyti, kad „Cyberpunk 2077“ gavau tokį, kokį ir turėjo gauti visi žaidėjai, jį įsigiję dar 2020 metais. Tai žaidimas su puikia istorija, gerai išvystytais protagonistais ir antagonistais, nuostabia vizualine ir garsine atmosfera. Šis žaidimas reikalauja laiko, įsijautimo, bet tikrai yra vertas šiek tiek pastangų perprantant jo kuriamą sistemą. Kaip ir minėjau, „Cyberpunk 2077“ visatoje jau praleidau 55 valandas ir manau, kad ilgainiui šis skaičius jei ne trigubės, tai garantuotai dvigubės.

10 iš 10. Nuostabus žaidimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis