Žaidimų tiesioginių transliacijų karai rinkoje įgauna vis didesnį pagreitį. Prieš kurį laiką pasaulį apskriejo žinios, kad „Microsoft“ transliacijų portalas į savo gretas persiviliojo net dvi itin populiarias „Twitch“ asmenybes – „Shroud“ ir „Ninja“. Įdomu ir tai, kad buvo paviešinta, kokios vertės kontraktai su jais pasirašyti. Pavyzdžiui „Fortnite“ žvaigždė Tyleris „Ninja“ Blevinsas suraitęs parašą ant naujos sutarties į savo sąskaitą gavo tarp 20 ir 30 milijonų dolerių. Visgi tokios sumos yra palyginus nedidelės, ką įrodė naujai nuskambėjęs dviejų milžiniškų kompanijų sandoris.
Beveik visą internetą valdanti „Google“ sumokės 160 milijonų dolerių per trejus metus kompanijai „Activision Blizzard“. Už šį kalną pinigų visų „Activision Blizzard“ kurtų žaidimų esporto turnyrai bus transliuojami išskirtinai „YouTube“ platformoje, už borto paliekant „Twitch“ ir „Mixer“ . Šiame sandoryje į „Google“ rankas pateko tokie žaidimai: „Call of Duty“ serija, „Overwatch“ ir metų pabaigoje išleidžiamas „Overwatch 2“, „Starcraft 2“, „Hearthstone“ ir kiti.
Jei pažvelgsime kiek plačiau į turnyrus, tai būtina paminėti „Overwatch League“, „Call of Duty League“ ir „Hearthstone Masters“. Tai vieni populiariausių renginių esporto pasaulyje. Pakanka vien šių milijonus gerbėjų turinčių žaidimų bei turnyrų paminėjimo, kad transliacijų žiūrimumas būtų milžiniškas.
Būtina priminti, kad 2018-aisiais ir 2019-aisiais metais „Activision“ turėjo panašią sutartį su jau minėtu „Twitch“ portalu. Ši tiesioginių transliacijų platforma sumokėjo 90 milijonų dolerių už išskirtines teises transliuoti „Overwatch League“ kovas.
Šiame išskirtinių teisių įsigijimo kare ginklus surėmė ne tik Google ir Twitch. Į bandymus pritraukti tiek garsesnius „streamerius“, tiek užsisakant išskirtines turnyrų transliacijų teises įsijungė ir Facebook su savo Facebook Gaming platforma bei jau minėti Microsoft su Mixer.
Visai nenuostabu, kad dėl išskirtinių teisių kariauja interneto pasaulio gigantai, mat per metus, nuo 2018-ųjų gruodžio iki 2019-ųjų gruodžio gyvų transliacijų platformos išaugo net 12%. Gyvų transliacijų viršunėje išlieka ir toliau dominuoja „Twitch“ platforma, kuriai priklauso beveik 70% visos žaidimų transliavimų rinkos dalies.
Svarbus pokytis įvyko „Twitch“ platformoje, nes pirmą kartą istorijoje „Just Chatting“ kategorija išsiveržė į priekį pagal peržiūrėtas valandas. Tai reiškia, kad prie žaidimų pratusi auditorija neapriboja savęs ir ieško įdomybių ir iš ne su žaidimais susijusių turinio kūrėjų. Antroje vietoje žengė „League of Legends“, trečioje – „Fortnite“.
Žinoma, reikia suprasti, kad svarbi tokio pokyčio dalis yra bendruomenės įsitraukimas į pačią transliaciją. Pavyzdžiui, dainininkas sulaukia pasiūlymų iš savo auditorijos, vis plinta nauji žaidimų projektai, kurie leidžia prisijungti nariams iš bendruomenės ir patekti į gyvą transliaciją. Tai kelia žmonėms didelį susidomėjimą, nes jie jaučia bendruomeniškumą ir artesnį bendravimą su transliuojančiuoju žmogumi, o taip pat ir su kitais bendraminčiais, esančiais susirašinėjimo lange.
Ateityje ir toliau matysime gyvų transliacijų platformų augimą bei daug naujų susitarimų, kam atiteks tam tikros išskirtinės turnyrų, renginių, o tuo pačiu ir turinio kūrėjų, teisės.