Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Jedi: Fallen Order“: ar žaidimui užtenka tik geros istorijos?

„Star Wars“ frančizė reguliariai fanus apdovanoja ne tik naujais filmais, bet ir žaidimais. Po aštuntojo ir devintojo epizodų fiasko žmonių dėmesys krypsta į „Star Wars“ žaidimus ir juose pristatomas istorijas. Tik ar „Jedi: Fallen Order“ yra išties geras žaidimas, ar daugelio fanų akis temdo nostalgiškas noras išvysti gerai „sukaltą“ istoriją apie džedajus ir jų nuotykius?
„Jedi: Fallen Order“. „EA“ nuotrauka.
„Jedi: Fallen Order“. „EA“ nuotrauka.

„Jedi Fallen Order“ sukūrė „Respawn Entertainment“ ir išleido visų mylimi „Electronic Arts“ dar 2019 metais personalinio kompiuterio, „PlayStation 4“ ir „X Box One“ platformoms, o iki 2021 metų žaidimas tapo prieinamas ir „Play Station 5“, „Xbox Series X“ ir „Xbox Series S“ naudojams.

Apžvalgą pradėsiu nuo istorijos. „Jedi Fallen Order“ mus nukelia į laikotarpį tarp trečiojo ir ketvirtojo epizodų. Praėjo penkeri metai nuo „Order 66“, kai Imperijos klonai sunaikino praktiškai visus džedajus galaktikoje. Iš esmės, atsiduriame praktiškai tuose pačiuose įvykiuose, kurie pasakojami „Rogue One: A Star Wars Story“ filme, kuris tiek fanų, tiek ir kritikų laikomas geriausiu iš naujųjų „Star Wars“ filmų.

Pagrindinis žaidimo veikėjas, padavanas Cal Kestis. „EA“ nuotrauka.
Pagrindinis žaidimo veikėjas, padavanas Cal Kestis. „EA“ nuotrauka.

„Jedi Fallen Order“ seksime Cal Kestis istoriją. Vaikinas buvo padavanas, džedajaus mokinys, tačiau liko vienas, kai žuvo jo mokytojas. Cal turi rasti savo kelią galaktikoje, kai jį užtenka Imperijos specialiai paruošti džedajų medžiotojai, vadinamieji „Inquisitors“. Apie istoriją daugiau nepasakosiu, nes nenoriu jos sugadinti, tačiau galiu pasakyti – savo kelyje Cal Kestis atras ir netikėtų sąjungininkų, ir turės stoti į kovą su savo pačio vidiniais kofliktais.

Šio žaidimo veikėjai yra išties puikiai išpildyti. „Jedi Fallen Order“ nepiešia veikėjų kaip tik gerų ir blogų, veikiau stengiasi parodyti įvairiausių pasirinkimų pasekmes bei charakterio įvairialypiškumą, ko išties trūksta naujuosiuose frančizės filmuose.

Šiame žaidime jūs negalėsite rinktis, nes tai yra linijinis žaidimas, kur jūs esate pasakojimo dalis, tačiau neturite jokios įtakos jos vystymuisi. Gali pasirodyti, jog tuo kritikuoju kūrėjų sprendimą, tačiau taip nėra. Istorija įdomi, daugiasluoksnė, kaip ir mano minėti herojai, tad nejutau jokio nuobodulio – priešingai, darėsi vis smalsiau, kokį kelią pasirinks Cal Kestis bei jo sąjungininkai.

Žaidimo antagonistai. „EA“ nuotrauka.
Žaidimo antagonistai. „EA“ nuotrauka.

O dabar – apie „Jedi: Fallen Order“ grafinius sprendimus. Žaidimas sukurtas naudojant „Unreal Engine 4“, tad vizualiai atrodo tikrai puikiai. Dizaineriai ir menininkai tikrai skyrė daug laiko detalėms ir tai jaučiasi kiekviename Cal Kestis žingsnyje. Na o kosminių laivų kapinynas, kuriame pradedate savo kelionę yra viena iš teritorijų, kuri paliko man didžiausią įspūdį. Nors visuose „Jedi: Fallen Order“ lygiuose išlaikoma „Star Wars“ estetika, kiekviena nauja planeta stebina ir nesukelia vienodumo jausmo.

„Jedi: Fallen Order“ mechanika yra paprasta, tad savo veikėją valdyti yra tikrai lengva. Tiesa, žaidimas yra kurtas visų pirma pulteliui, o ne klaviatūrai. Manęs tai labai neerzino, tačiau buvo tokių momentų, kur patogumas buvo labai ribotas – yra epizodų, kur negalima normaliai valdyti kameros kampo, tad sunku matyti, kur juda veikėjas, nesimato užduočiai įvykdyti reikalingų elementų.

„Jedi: Fallen Order“ turi ir veikėjo tobulinimo sistemą. Pateikiamas gebėjimų medis, kur, kovojant su priešais ir keliant lygį, galima išmokti naujų gebėjimų – tiek kovinių, tiek susijusių su „the force“ naudojimu, atsparumu atakoms. Ši sistema man patiko, kadangi buvo gan paprasta, tačiau visi nauji gebėjimai keitė kovos dinamiką ir vis atšviežino patį žaidimą.

Viena iš žaidimo planetų. „EA“ nuotrauka.
Viena iš žaidimo planetų. „EA“ nuotrauka.

Internete galite rasti ir vertinimų, kad „Jedi: Fallen Order“ yra „Star Wars“ visatos „Dark Souls“. Deja, bet negaliu daug apie tai pasakyti, kadangi žaidimą žaidžiau ant pačio lengviausio, „story mode“. Tiesa, draugas, kuris šį žaidimą įveikė pačiu sunkiausiu lygmeniu sakė, kad panašumų yra – priešai daro daug žalos, reikia nemažai kantrybės, svarbu atitinkamai planuoti atakas ir išmokti priešų atakų dėsningumus.

Tam, kad pabaigčiau šį žaidimą, man prireikė 19 valandų, tad jis tikrai nėra ilgas. Tačiau „Jedi: Fallen Order“ man suteikė daug džiaugsmo. Gal tai kiek nostalgiška, tačiau džiaugiuosi, galėdamas išgyventi gerą, neperkrautą, bet ir nesuniveliuotą "Star Wars" visatos istoriją. Šiame žaidime nėra jokių revuliocingų sprendimų ar naujovių, tačiau viskas subalansuota ir yra savo vietose. „Jedi: Fallen Order“ yra puikus žaidimas, prie kurio po kelių metų tikrai sugrįšiu. Rekomenduoju - ir taip, kartais geros užtenka, kad būtų sukurtas puikus žaidimas. Metų bėgyje pasaulį išvys ir antroji dalis, kurią neabejotinai žaisiu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai