Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip esporto organizacijos rikiuojasi prieš garsiausius sporto klubus?

Žaibiškas esporto ir jo organizacijų augimas tęsiasi jau kelerius metus. Tiesą sakant, jis yra toks greitas, kad pagrindines organizacijas jau galima lyginti su kai kuriomis JAV sporto lygų ekipomis.
CS:GO ir amerikietiško futbolo žaidėjai
CS:GO ir amerikietiško futbolo žaidėjai / 123RF.com nuotr.

Didžiausios pasaulio esporto kompanijos per pastaruosius kelerius metus neabejotinai išgyveno pakilimą. Dabar vertos ir beveik pusės milijardo JAV dolerių, jos aplenkė ir kelias garsias tradicinio sporto organizacijas.

Visual Capitalist nuotr./Esporto organizacijų lyginimas su tradicinio sporto organizacijomis
Visual Capitalist nuotr./Esporto organizacijų lyginimas su tradicinio sporto organizacijomis

Aukščiau pateiktame grafike galima pamatyti kaip atrodo „Forbes“ 10 didžiausių esporto organizacijų pozicijos prieš keturių pagrindinių JAV sporto lygų (NFL, MLB, NBA ir NHL) vidutines komandas. Nors esportas ir auga žaibišku greičiu, iki kai kurių sporto organizacijų dar toloka.

Pagrindinės pasaulio esporto organizacijos auga greitai ir įspūdingai. Dar 2018 metais egzistavo viso labo vienas esporto klubas, kurio vertė perkopė 300 milijonų dolerių. 2020 metais šis skaičius išaugo jau iki keturių.

Esporto organizacija

Pagr. disciplinos

Vertė

„TSM“

„League of Legends“

410 mln.

„Cloud9“

„League of Legends“, „CS:GO“, „Overwatch“

350 mln.

„Team Liquid“

„League of Legends“

310 mln.

„FaZe Clan“

„Call of Duty“

305 mln.

„100 Thieves“

„League of Legends“, „Call of Duty“

190 mln.

„Gen.G“

„League of Legends“, „Overwatch“, „NBA 2K“

185 mln.

„Enthusiast Gaming“

„Call of Duty“, „Overwatch“

180 mln.

„G2 Esports“

„League of Legends“, „CS:GO“

175 mln.

„NRG Esports“

„Call of Duty“, „Overwatch“

155 mln.

„T1“

„League of Legends“

150 mln.

Palyginus su tradicinio sporto lygomis, esportas jau yra prisivijęs vidutinės NHL komandos vertę.

TSM, 2020-ųjų brangiausia esporto kompanija, yra vertinama aukščiau už penkias NHL lygos komandas. Žvelgiant plačiau, keturios esporto organizacijos yra įvertintos brangiau nei dvi NHL komandos – „Florida Panthers“ ir „Arizona Coyotes“.

Nepaisant to, kitos didžiosios JAV lygos ir joms priklausančios komandos nuo esporto nutolusios labiau – tarp jų mažiausia komandos vertė siekia 980 milijonų dolerių.

(E)sporto lygos

Mažiausia komandos vertė

Didžiausia komandos vertė

Mediana

NFL

2 mlrd.

5,7 mlrd.

3 mlrd.

NBA

1,3 mlrd.

4,6 mlrd.

1,8 mlrd.

MLB

980 mln.

5 mlrd.

1.6 mlrd.

NHL

285 mln.

1,6 mlrd.

520 mln.

Esporto top 10

150 mln.

410 mln.

188 mln.

Visgi reikia pripažinti, jog lygindami esportą su sportu lyginame obuolius su apelsinais, kadangi tarp šių industrijų ir joms priklausančių organizacijų verslo modelių esti daug skirtumų.

Visų pirma, didžiausios esporto kompanijos ekipas turi keliose disciplinose – ir franšizinėse, ir nefranšizinėse. Pavyzdžiui, JAV organizacija „Cloud9“ savo ekipas turi „League of Legends“, „Overwatch“, CS:GO, „Fortnite“, „Valorant“, „PUBG“ ir keliose kitose disciplinose.

Esporto organizacijų pajamų šaltiniai taip pat yra įvairesni. Tokios organizacijos kaip „FaZe Clan“ pusę ar daugiau savo pajamų sukaupia ne iš esporto, o iš pramoginio turinio kūrybos ar aplikacijų kūrimo.

Tačiau būtent šis privalumas gauti pajamas iš tokių įvairių šaltinių esporto organizacijoms atveria ištisus horizontus plėtrai ir augimui. Tad nors TSM organizacijos 2020-ųjų pajamos (45 mln.) yra daugiau nei dukart mažesnės už „Arizona Coyotes“ (95 mln.), TSM už pastarąją yra vertinama visu šimtu milijonų dolerių daugiau.

Esporto organizacijų vertės skirtumas nuo tradicinio sporto klubų vertės metai iš metų turėtų tik trauktis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos