Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kinijos griežta politika prieš kompiuterinius žaidimus nepasiteisino

Kinijos komunistų partija pastaraisiais metais pradėjo bandyti kovoti su technologijų ir žaidimų keliamomis problemomis nepilnamečiams. Vis dėlto naujausi duomenys rodo, kad jų griežta reguliacinė politika neatnešė norimų rezultatų.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

2019 m. lapkritį Kinijos komunistų partija paskelbė naujus reglamentus, kuriais buvo siekiama užtikrinti nepilnamečių priklausomybės nuo žaidimų prevenciją. Kompiuterinių žaidimų leidėjai buvo įpareigoti neleisti nepilnamečiams žaisti daugiau nei 90 minučių per dieną (tris valandas valstybinių švenčių dienomis) ir visiškai uždrausti jiems žaisti nuo 22 iki 8 val.

Kinijos vyriausybė skelbė, kad kompiuteriniai žaidimai daro neigiamą poveikį žmonėms ir 2021 m. nusprendė dar stipriau suvaržyti prieigą prie žaidimų. Nepilnamečiams dabar yra leidžiama žaisti tik iki vienos valandos per dieną nuo 20 iki 21 val. penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais ir valstybinių švenčių dienomis. Neabejotinai galima rasti būdų apeiti šiuos draudimus. Pavyzdžiui, naudoti savo vyresnio giminaičio paskyrą, per kurią galėtumei žaisti.

Taigi, ar tokia griežta politika turėjo įtakos sumažintam žaidimo laikui? Naujausias David Zendle, Catherine Flick, Elena Gordon-Petrovskaya, Nick Ballou, Leon Y. Xiao ir Anders Drachen atliktas tyrimas teigia, kad nėra jokių įrodymų, jog Kinijoje taikomi ribojimai sumažino ilgo laiko praleidimo prie kompiuterinių žaidimų apraiškas šalyje.

Tyrimo duomenys buvo surinkti naudojant „Unity Technologies“ įrangą. Tyrėjai turėjo duomenis, apimančius vieną milijoną atskirų žaidimų identifikatorių, 7,04 milijardo valandų žaidimo laiko ir maždaug 2,4 milijardo žaidėjų profilių. Reikia pabrėžti, kad Kinijoje gyvena 1.4 mlrd. žmonių, tad galima matyti, jog nemažai žmonių turi keletą naudojamų žaidimų paskyrų. Duomenys apima laikotarpį nuo 2019 m. rugpjūčio 16 d. iki 2020 m. sausio 16 d.

„Scanpix“/AP nuotr./Kinijos komunistų partijos suvažiavimas
„Scanpix“/AP nuotr./Kinijos komunistų partijos suvažiavimas

Pagrindinė metodologinė šio tyrimo problema yra ta, kad atskirų žaidėjų tapatybės negalima identifikuoti, tad imtį sudaro tiek nepilnamečiai, tiek pilnamečiai, kurių žaidimo laiko nereglamentuoja Kinijos komunistų partija. Iš esmės tyrėjai suskirsto šį duomenų rinkinį penkiais skirtingais būdais ir taip pat išskiria 10 000 atsitiktinių imčių profilių, kad ištirtų, ar žmonės buvo linkę mažiau žaisti po apribojimų.

Tyrimas parodė, kad nors dauguma žmonių vis tiek žaidžia mažiau nei valandą per savaitę, profilių, kurie žaidžia keturias valandas per dieną, šešias dienas per savaitę, padidėjo.

VIDEO: Ar Galima Mokytis Žaidžiant? Interviu su Dariumi Kniūkšta

Žinoma, šis tyrimas neleidžia daryti vienareikšmiškų išvadų apie nepiilnamečių praleistą laiką prie kompiuterinių žaidimų. Rezultatai gali reikšti, kad po įvestų apribojimų (a) nepilnamečiai pradėjo praleisti kur kas daugiau laiko prie žaidimų arba (b) nepilnamečių žaidimo laiko sumažėjimą užmaskavo ir kompensavo didelis suaugusiųjų žaidimo laiko padidėjimas. Visgi viena išvada yra aiški – Kinijos komunistų partijos įvesti apribojimai kompiuteriniams žaidimams sukėlė priešingą efektą, nei jie tikėjosi. Dabar Kinijoje žmonės žaidžia dažniau ir ilgiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai