Ar „Counter-Strike: Global Offensive“ tinklalaidė sulauktų žiūrovų susidomėjimo Lietuvoje?
CS:GO turnyras „BLAST Premier: Global Final 2020“, kurio finalinės kovos vyko 2021 metų sausį, pateko į istorijos metraščius. Mažojo finalo rungtynėse susigrūmė „Natus Vincere“ ir „Vitality“ ekipos, o jas nuotoliu stebėjo rekordinis skaičius žiūrovų 687 000. Akivaizdu, jog CS:GO žaidimas susidomėjimo sulaukia ir Lietuvoje. Socialiniame tinkle „Facebook“ šiuo metu yra keturios CS:GO lietuvių grupės, turinčios daugiau nei 10 tūkstančių narių. Palaikymas socialiniuose tinkluose puikiai atskleidžia lietuvių interesus. Liepos 8-18 dienomis vyksiantis „IEM cologne 2021“ turnyras savo priziniu fondu bus didžiausias šiais metais. Neabejojama, jog tokio dydžio turnyras, kuriame yra galimybė išvysti ir Aurimo „Bymo“ Pipiro atstovaujamą „Mousesports“ ekipą, sulauks dėmesio visame pasaulyje. Ironiška, tačiau panašu, kad „IEM cologne 2021“ renginys daug dėmesio Lietuvoje nesulauks, o tokios tinklalaidės nebus. Galima tik spėlioti, kokios priežastys lemia tinklalaidžių sąstingį Lietuvoje. Galima teigti, jog greitai populiarėjantis esportas su CS:GO žaidimu priešakyje dar nepasiekė Lietuvos žurnalistų, kurie būtų suinteresuoti kurti tokį turinį.
36 tūkstančiai narių socialiniame tinkle „Facebook“
Vis dar populiariausias kompiuterinių žaidimų kūrėjų „Riot Games“ kurinys – „League of Legends“ (vėliau naudosime trumpinį LOL), kuris žymus ir Lietuvoje. „Facebook“ lietuvių sukurtoje grupėje šiuo metu yra 36 tūkstančiai narių, tad akivaizdu, jog šiam žaidimui tautiečiai vis dar simpatizuoja. Profesionali LOL lyga „League of Legends Championship Series”(vėliau naudosime trumpinį LCS) pasaulyje sulaukia stulbinančio susidomėjimo. 2021 metų sezono rungtynes tarp „Cloud9“ ir „Team Liquid“ ekipų stebėjo 246 000 žmonių, o vienu metu daugiausiai prisijungę buvo 372 000 žiūrovų. Jų apimtį galime prilyginti Kauno miesto gyventojų skaičiui. Žaidimas yra itin populiarus, o puikiai tai įrodo „podcast'ų“ skaičius, kuriuos stebi ištikimiausi fanai. Buvę profesionalūs žaidėjai, komentatoriai ir kiti šio žaidimo entuziastai vis dažniau išleidžia naujus tinklalaidžių epizodus. Puikus to pavyzdys – „Youtube“ platformoje esantis kanalas „LCS“, kuris savo žiūrovus džiugina „podcast'ais“ „The Dive“. Tokio tipo tinklalaidės užsienyje renka šimtus tūkstančių peržiūrų, tačiau Lietuvoje to nėra. Galima tik spėlioti, kada Lietuvoje atsiras LOL, vieno garsiausių pasaulyje žaidimų, tinklalaidės.
Apibendrinimas
Sparčiai pasaulyje populiarėjantis elektroninis sportas sulaukia vis daugiau susidomėjimo. „League of Legends“, „Counter-Strike: Global Offensive“ – tai tik keli žaidimai, kurie šiuo metu turi milijonus fanų. Akivaizdu, jog tokią didelę auditoriją gerbėjų turintys žaidimai sulaukia dėmesio ir iš tinklaraščių. Žurnalistai, komentatoriai ar buvę profesionalūs žaidėjai kuria „podcast'us“, kurie gauna didelį palaikymą. Nors Lietuvoje kompiuteriniai žaidimai yra itin populiarūs ir puikiai tą įrodo narių skaičius socialinių tinklų grupėse, vis dėlto tinklalaidžių nėra. Galima tik spėlioti, ar tai maža klausytojų auditorija, o galbūt žurnalistų baimė nerti į naujus vandenis?