„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kokia situacija tvyro Lietuvos kompiuterinių žaidimų rinkoje?

Šiuo metu Lietuvoje kompiuterinių žaidimų rinka generuoja 170 mln. eurų apyvartą. Kokia yra šios rinkos istorija? Kokia komanda yra reikalinga, norint sukurti kompiuterinį žaidimą? Ar Lietuva galėtų sukurti savo „Witcher“?
Gediminas Tarasevičius
Gediminas Tarasevičius / 15Min nuotr.

Savo įžvalgomis šiomis temomis „PRESS START BY ROG“ esporto konferencijoje dalinasi Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius, Gediminas Tarasevičius. Gediminas taip pat yra žaidimų studijos, įsikūrusios Vilniuje, „No Brake Games“ vadovas.

Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija
Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija

Pirmosios žaidimų kūrimo įmonės Lietuvoje įsikūrė 2000-2001 m. Nuo pat pradžių lietuvių dėmesys krypo į mobiliųjų telefonų rinką. Periodiškas kompiuterinių žaidimų rinkos sekimas prasidėjo su Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos įkūrimu. Duomenys buvo pradėta rinkti 2015 m. Tuomet Lietuvoje šioje industrijoje dirbo apie 300 žmonių. Per pastarąjį penkmetį rinka išaugo netgi keletą kartų. Šiemet Lietuvoje taip pat pradėjo veikti nemažai Baltarusijos įmonių, kurios prisidėjo prie industrijos išaugimo. Šiuo metu Lietuvos kompiuterinių žaidimų industrijoje yra apie 1200-1300 darbuotojų. Tiesa, Tarasevičius pabrėžia, kad pasauliniu mastu Lietuvos rinka dar nėra išpildžiusi savo pilno potencialo.

Lietuva tapo patraukli vieta kurti tokio pobūdžio įmones dėka agentūrų veiklos. Jos sugebėjo puikiai iškomunikuoti apie Lietuvoje esančius aukšto lygio IT specialistus. Užsieniečiai, investuojantys į lietuvišką IT personalą, gauna itin gerą vertę už savo investiciją.

Šiuo metu Lietuvoje dominuoja kūrėjai, susitelkę į mobiliųjų telefonų žaidimų rinką. Išmanių įrenginių žaidimų industrija yra sparčiausiai auganti tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje. Tai paskatino lengvesnis prieinamumas prie žaidimų kūrybos bei paprastesnis žaidimo išleidimo procesas. Lietuviai šioje srityje taip pat yra palikę nemenką pėdsaką – „Nordcurrent“ įmonės didžiausias hitas „Cooking Fever“ sulaukė net 100 milijonų parsisiuntimų. Kokybiški žaidimai reikalauja kokybiškos įrangos. Geriausią kompiuterinę įrangą, kuriai šiuo metu taikomos nuolaidos, su kuria galėsite išbandyti lietuvių sukurtus žaidimus, rasite „Topo Centre“.

Shutterstock nuotr./„Bitės Profai“ rekomenduoja: geriausi telefonai senjorams
Shutterstock nuotr./„Bitės Profai“ rekomenduoja: geriausi telefonai senjorams

Žaidimų kūryba reikalauja skirtingo kiekio personalo. Tarkim mobiliųjų telefonų žaidimų projektai reikalauja mažesnės komandos. Šiuo atveju gali užtekti iki 15 žmonių personalo. Tuo tarpu prie žaidimų, skirtų kompiuteriui, dirba kur kas daugiau žmonių. Pavyzdžiui, pasauliniu mastu prie žymaus „Grand Theft: Auto“ dirbo apie 1000-1200 žmonių. Lietuvoje įprastai projektų komandos siekia iki 25 darbuotojų.

Pilną pokalbį su Gediminu Tarasevičiumi, kuriame papildomai yra aptariamos temos, susijusios su žaidimo kūrėjų skirtingomis rolėmis, lietuviško „Witcherio“ galimybėmis bei „LT Games Awards“ renginiu galėsite stebėti „PRESS START BY ROG“ esporto konferencijoje, kuri vyks gruodžio 16 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs