Kokia yra šiuolaikinė Lietuvos esporto būklė?

Ką Lietuvoje galima veikti esporto srityje? Ar mes žengiame tik pirmuosius žingsnius, ar visgi jau pasiekėme savo brandos etapą? Su kokiais iššūkiais susiduria Lietuvos esportas?
Laisvūnas Čekavičius ir Simonas Ruokis
Laisvūnas Čekavičius ir Simonas Ruokis / 15Min nuotr.

Įžvalgomis šiomis temomis „PRESS START BY ROG“ esporto konferencijoje dalinasi Simonas Ruokis bei Laisvūnas Čekavičius. Simonas yra Lietuvos esporto projektų vadovas, o Laisvūnas yra ilgametis profesionalus esporto komentatorius. Taip pat jie abu dirba esporto žurnalistais.

Kalbėdami apie Lietuvos žaidėjų pasiekimus tarptautiniame lygmenyje, žurnalistai pabrėžia, kad galime jais pasidžiaugti skirtingose disciplinose – tiek CS:GO, tiek Valorant, tiek League of Legends žaidimuose. Laisvūnas pabrėžia, kad lietuvių kiberatletų sėkmė nėra naujas reiškinys – dar daugiau nei prieš dešimt metų turėjome stiprią lietuvių CS 1.6 komandą, kuri dalyvaudavo pasauliniuose turnyruose.

15min montažas/Aurimas „Bymas“ Pipiras
15min montažas/Aurimas „Bymas“ Pipiras

Kalbant apie esporto karjeros perspektyvas Lietuvoje, yra akcentuojama, kad šios srities infrastruktūrą reikėtų įsivaizduoti kaip tradicinio sporto infrastruktūrą. Tai reiškia, kad norint dirbti esporte, nebūtina tapti profesionaliu žaidėju – galima dirbti organizacinį darbą, būti treneriu, analitiku, renginių organizatoriumi, transliacijos prodiusavimų dalimi.

Lietuvos esporto infrastruktūra kol kas dar tik plečiasi, tačiau transliacijų kokybės atžvilgiu iš esmės per daug nesiskiriame nuo kitų valstybių. Pagrindinis skirtumas yra tas, kad Lietuvoje yra kur kas mažesnė transliacijos prodiusavimo komanda – kol aukščiausio lygio tarptautiniai turnyrai suburia šimto žmonių komandą, čia yra pasitenkinama iki 10 žmonių komanda.

Gretos Skaraitienės / 15min nuotr./Esporto lygos finalas
Gretos Skaraitienės / 15min nuotr./Esporto lygos finalas

Bandant identifikuoti Lietuvos esporto rinkos padėtį, yra išskiriami du faktoriai. Viena vertus, pastaraisiais metais pagausėjo tiek organizacijų, tiek komandų, tiek rengiamų turnyrų kiekis. Dabar Lietuvoje turime 4 CS:GO organizacijas, stiprią League of Legends komandą – „IronWolves“. Auga aktyviai turnyruose pasirodančių lietuvių kiekis. Kita vertus, Lietuva nuo seno galėjo pasigirti kokybiškais žaidėjais.

Pilną pokalbį, kuriame papildomai yra aptariamos temos, susijusios su iššūkiais, kuriais susiduriama Lietuvos esporte, investuotojų susidomėjimu šia sritimi bei apie komunikacinę ir švietėjišką esporto užduotį galėsite išvysti „PRESS START BY ROG“ esporto konferencijoje, kuri vyks gruodžio 16 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis