Pats žaidimas ir sudėtingos komandų strategijos, kurias žaidėjai šlifuoja valandų valandas, naujam „League of Legends“ žiūrovui gali tapti tikru galvos skausmu.
„Dot Esports“ sudarė esminių žaidimų komponentų žinyną, kuris gali palengvinti ir paįvairinti naujojo „LoL“ žiūrovo patirtį.
Kaip žiūrėti LCS ir LEC lygas?
Visi LCS ir LEC mačai yra transliuojami oficialiuose lygų „Twitch“ kanaluose, „Youtube“ platformoje ir „lolesports.com“ svetainėje.
Jeigu Šiaurės Amerikos ir Europos lygas planuojate įsijungti pirmą kartą, minėtoje svetainėje prieš tai galite susipažinti su visa konkrečių regionų informacija – turnyrinėmis lentelėmis, tvarkaraščiais, ištraukomis iš praeitų susitikimų ir t. t.
Kada įsijungti?
LCS
Dėl koronaviruso trumpam sustabdyta LCS sugrįš šį šeštadienį, 23:00 Lietuvos laiku. Žemiau pateikiame šio savaitgalio susitikimų tvarkaraštį:
Šeštadienį
23:00 – TSM prieš „Golden Guardians“
24:00 – „Cloud 9“ prieš „100 Thieves“
01:00 – „Team Liquid“ prieš „Evil Geniuses“
02:00 – „Dignitas“ prieš CLG
03:00 – „FlyQuest“ prieš „Immortals“
Sekmadienį
21:00 – „Team Liquid“ prieš „Golden Guardians“
22:00 – „Cloud 9“ prieš CLG
23:00 – TSM prieš „Immortals“
24:00 – „100 Thieves“ prieš „Flyquest“
01:00 – „Dignitas“ prieš „Evil Geniuses“
LEC
Šeštadienį
18:00 – „FC Schalke 04“ prieš „Vitality“
19:00 – „Sk Gaming“ prieš „Origen“
20:00 – „MAD Lions“ prieš „Misfits“
21:00 – „G2 Esports“ prieš „Rogue“
Komandos, į kurias reiktų atkreipti dėmesį: LCS
„Cloud 9“
„Cloud 9“ kol kas sunku sustabdyti. Šį sezoną ji yra iškovojusi 13 pergalių, turi tik vieną pralaimėjimą ir jau yra užsitikrinusi pirmą skirstymą pavasario dalies atkrintamosiose. Nors šį sezoną „Cloud 9“ ir dominuoja, paskutinį kartą jie pirmąja vieta džiaugėsi prieš maždaug penkerius metus. Bus įdomu stebėti, ar atkrintamosiose „Cloud 9“ išlaikys tokią monstrišką formą.
„Team Liquid“
Ši komanda yra laimėjusi keturias sezono dalis iš eilės. Tikėtasi, kad „Team Liquid“ šturmuos ir 2020-uosius, tačiau kol kas jų sezonas klostosi katastrofiškai.
Jų „Jungler“ žaidėjas „Broxah dėl vizos problemos prie komandos negalėjo prisijungti pirmąsias dvi sezono savaites. Per tą laikotarpį komandos žaidimas toli gražu nepriminė čempioniško. Turėdama 6 pergales ir 8 pralaimėjimus, „Team Liquid“ nukrito net į septintąją vietą ir gali nepatekti į atkrintamąsias. Susivienijus pagrindinei sudėčiai komanda pajėgė išplėšti kelias pergales, tačiau ar to užteks išgelbėti sezoną?
TSM
TSM yra populiari komanda nuo pačios „League of Legends: pradžios. Šios ekipos sirgaliai nenustoja skanduoti ir užokupuoti „Twitch“ komentarų sekcijos net tada, kai mačai klostosi ne pagal TSM scenarijų.
Nors komandai į pasaulio čempionatą nepavyko patekti jau dvejus metus iš eilės. TSM išlieka rimta grėsme bet kuriai LCS komandai.
Prieš 2020-ųjų sezoną TSM pasirašė sutartį su vienu sudėtingiausių lygos žaidėjų „Dardoch“ ir šis ėjimas, panašu, pasiteisino. Šiuo metu turinti 8 pergales ir 6 pralaimėjimus, TSM užima antrąją vietą. Tiesa, užnugaryje esančios trys komandos kvėpuoja į nugaras, nes jų kraityje – 7 pergalės ir 7 pralaimėjimai.
Komandos, į kurias reiktų atkreipti dėmesį: LEC
„G2 Esports“
G2 jau ilgą laiką yra Europos lygos tironai ir regiono pasididžiavimas. 2019-aisiais ši komanda laimėjo pavasario ir vasaros dalis, taip pat tapo pirmąja Europos komanda, nugvelbusia MSI čempionų titulą, o pasaulio čempionate pasidabino sidabru. G2 dominavimą paaiškinti lengva – praeitą vasarą visa jų sudėtis pateko į simbolinį geriausios komandos penketuką.
Be dominuojančios jėgos, G2 taip pat yra žymi tarpusavio rolių pasikeitimais. Pernai jų vidurinės linijos žaidėjas „Perkz“ perėjo į ADC poziciją. Tai jam buvo visiškai nauja patirtis. Nepaisant to, „Perkz“ staigia tapo geriausiu lygos ADC žaidėju.
Šiemet „Perkz“ sugrįžo į savo tradicinę poziciją, o jo paliktą vietą pirmą kartą karjeroje užėmė „Caps“.
„Fnatic“
G2 amžini priešai „Fnatic“ pirmą savo pasaulio čempionatą laimėjo 2011-aisiais, 2018-aisiais užėmė antrą vietą ir savo sąskaitoje turi septynis regiono čempionų titulus. „Escharts“ duomenimis, 2019-aisiais ji buvo populiariausia komanda tarp LEC ir LCS lygų. Prieš G2 prisijungiant prie vakarėlio 2015-aisiais, LEC karaliai buvo būtent „Fnatic“,
Konkurencija tarp šių dviejų komandų yra labai karšta. Aistros dar labiau įkaito, kai pernai į G2 perėjo buvusi „Fnatic“ žvaigždė „Caps“. Vasaros dalyje „Fnatic“ pagrindiniams konkurentams kaip reikiant kibo į atlapus, tačiau pergalei to nepakako ir komanda tenkinosi antra vieta. Šiemet „Fnatic“ vėl mina ant G2 kulnų.
Žaidimo komponentai
Pagrindinis „League of Legends“ tikslas yra sunaikinti priešų bazę – „Nexus“. Komandos pradeda skirtingose žemėlapio pusėse. Tam, kad komandos prasibrautų iki „Nexus“, turi įveikti bokštus, inhibitorius ir pakalikus, kurie yra pasiskirstę visose trijose linijose.
Čempionai
Čempionai yra „League of Legends“ žaidimo veikėjai. Kiekvienas čempionas turi skirtingus burtus ir roles, kurias atlieka komandoje. Visi čempionai pradeda žaidimą būdami pirmo lygio ir keliasi lygį renkant patirties taškus, kuriuos suteikia įveikti minionai. Pasikėlus lygį čempionai gali išmokti arba pastiprinti turimus burtus.
Šiuo metu „League of Legends“ žaidime yra 148 čempionai. Atrodo, kad jų yra labai daug, bet dažniausiai matysime tam tikrus pasikartojančius veikėjus, priklausomai nuo to, kas yra stipriausias žaidimo strategijoje.
Minionai
„Minionai“ yra kiekvienos komandos kariai. Jie atsiranda visose linijose, nuo šešių iki septynių vienetų kas 30 sekundžių. Jie padeda daryti papildomos žalos bokštams ir juos nugriauti. Taip pat juos įveikus jie suteikia aukso ir patirties taškų.
Bokštai
Kiekviena komanda startuoja su devyniais išoriniais bokštais ir dviem Nexus bokštais. Bokštai yra tvirtos struktūros, kurios apsaugo komandos bazę. Bokštai daro žalą priešų minionams ir čempionams jeigu jie yra jų zonoje. Čempionai susilauks bokšto atakų, jeigu sutrenks ar panaudos burtą prieš oponentą. Nexus bokštai yra paskutinė gynybos liniją, kuri gina pagrindinį pastatą – Nexus.
Inhibitoriai
Kiekviena komanda turi po tris inhibitorius, kurie yra pagrindinės bazės teritorijoje šiek tiek toliau nei Nexus. Skirtingai nei bokštai, inhibitoriai nedaro žalos. Kai juos sunaikini vietoj paprastų minionų atsiranda vadinamieji super minionai, kurie yra stipresni ir patvaresni nei paprastieji.
„Nexus“
Taip atrodo „Nexus“ pastatas. Jeigu sunaikini priešų „Nexus“ – laimi žaidimą.
Neutralūs monstrai ir pastiprinimai
Be pagrindinių pastatų „League of Legends“ žemėlapyje yra neutralūs monstrai, kurie atsiranda žaidimo eigoje. Tie monstrai duoda įvairius pašventinimus, kai juos įveiki. Dažniausiai komandos dėl jų aktyviai kovoja.
Elementų drakonai
Drakonai atsiranda apatinėje žemėlapio įduboje praėjus dviem minutėm ir trisdešimt sekundžių. Yra keturių skirtingų tipų drakonai: žemės, ugnies, oro ir vandens. Kai drakonas nukaunamas, kitas atsiras po penkių minučių. Kiekvienas drakonas suteikia skirtingą, visą žaidimą galiojantį, pastiprinimą.
Drakonų rūšies atsiradimas yra atsitiktinis. Tačiau, kai yra nukaunamas trečias drakonas iš kažkurios komandos pusės, visi likę bus vienodi.
„Elder“ Drakonas
Elder Drakonas yra stiprus žaidimo vėlyvos stadijos monstras, kuris padeda komandoms užbaigti žaidimą. Kai kažkuri komanda sėkmingai įveikia keturis drakonus, tai reiškia, kad nebebus paprastų Drakonų, o visi likę bus Elder Drakonai.
Įveikusi Elder drakoną komanda pastiprina jau turėtus pašventinimus dvejoms minutėms ir trisdešimčiai sekundžių.
„Rift Herald“
„Rift Herald“ yra ankstyvos žaidimo dalies monstras, kuris gali atsirasti du kartus, nuo aštuntos iki dvidešimtos minutės. Po dvidešimtos minutės jį pakeičia „Baron Nashor“.
Numiręs „Rift Herald“ išmeta daiktą pavadinimu „Eye of the Herald“. Jį gali pakelti tik vienas žaidėjas iš komandos, kuri nukovė tą monstrą. Kai žaidėjas turi šį daiktą jo grįžimas į bazę yra dvigubai greitesnis ir tuo pačiu jis vieną kartą galės iškviesti „Rift Herald“ monstrą. Iškvietus šį monstrą jis galva trenksis į priešų pastatus ir darys didžiulę žalą, kol numirs.
„Baron Nashor“
„Baron Nashor“ yra vidurinės/vėlyvos žaidimo dalies monstras, kuris pastiprina „minionus“ ir sutrumpina jį nugalabijusios komandos grįžimo į bazę laiką. Jis atsiranda dvidešimtą žaidimo minutę ir kas septynias žaidimo minutes po jo įveikimo.
Pastiprinti minionai daro daugiau žalos, tampa sunkiau įveikiamais, tad tai puikus įrankis griauti priešų komandos pastatus.
Rolės
„League of Legends“ turi penkias pagrindines roles ar pozicijas: top, jungle, mid, AD carry ir support. Kiekviena pozicija turi skirtingą užduotį ir veikia žaidimą skirtingais būdais. Dažniausiai profesionalai specializuosis tik vienoje rolėje ir bandys ten ištobulinti savo įgūdžius.
„Top“
Ši pozicija žaidžia viršutinėje žemėlapio dalyje. Dažniausiai šita rolė yra izoliuota nuo kitų ir kovoja vienas prieš vieną didžiąją žaidimo dalį, dėl to, kad ji toli nuo visų kitų linijų. Šios rolės tikslas yra spausti žemėlapį skirtingoje pusėje nei žaidžia likusi komandos dalis ar būti sunkiai įveikiamu įrankiu, kuris gali pradėti kovas.
Sėkmingiausi Top linijos žaidėjai yra sprendžiami pagal jų galimybes žaisti daug čempionų ir tuo pačiu atsilaikyti įvairiose vienas prieš vieną situacijose.
„Jungle“
„Jungle“ rolė yra unikaliausia, žaidėjai neleidžia laiko linijos, o kaunasi su monstrais, kurie yra miško teritorijoje ir taip susirenka auksą bei patirties taškus. Jungle pozicijos žaidėjas kontroliuoja vietas tarp linijų, kuriose kaunasi jo komandos nariai.
Dažniausiai „Jungle“ pozicijos žaidėjas nusprendžia kokiu tempu bus žaidžiamas žaidimas. Ši rolė asistuoja linijose žaidžiantiems komandos draugams, padeda jiems įveikti priešus, nugriauti bokštus ir tuo pačiu kovoti prieš neutralius monstrus. Žaidimo metu matysime kaip jungle pozicijos žaidėjas juda po visą žemėlapį ieškodamas progos kaip padėti komandos nariams.
„Mid“
Šios pozicijos žaidėjas dažniausiai būna vienas iš pagrindinių žalos darytojų savo komandoje. Tai yra rolė, kuri žaidžia pačiame žemėlapio centre, tad žaidėjas įveikęs oponentą turi galimybę padėti komandos draugams įvairiose žemėlapio vietose, panašiai kaip jungle pozicijos žaidėjas.
Patys geriausi „Mid“ pozicijos žaidėjai kontroliuos savo liniją ir oponentą, tuo pačiu sukurdami įvairias galimybes jo komandai išsiveržti į priekį.
„AD carry“
ADC - rolė, kuri dažniausiai daro fizinę žalą. Šios rolės žaidėjai žaidžia apatinėje žemėlapio dalyje. Jie prisijungia prie „Mid“ rolės žaidėjo ir turi atsakomybę daryti pagrindinę žalą komandinėse kovose. Šios rolės žaidėjai turi tik kelias užduotis – likti gyviems ir daryti žalą. Tad dažnai, žaidimo metu, matysime kaip šios rolės žaidėjai daug juda komandinėse kovose, bandydami išvengti priešų burtų ir daromos žalos, o komandos nariai juos bandys apginti.
„Support“
Šios rolės žaidėjai pradeda žaidimą apačioje, kartu su ADC pozicija. Žaisdami linijoje jie turi tikslą, kad jų ADC išsiveržtų į priekį. Einant žaidimo laikui jie pradeda vis daugiau judėti po žemėlapį ir stengiasi padėti komandos nariams, o tuo pačiu kontroliuoti nematomas žemėlapio zonas.
Vėlyvoje žaidimo dalyje „Support“ pozicijos žaidėjai yra pagrindinė apsauga ADC pozicijai ir kitiems pažeidžiamiems čempionams. Taip pat ši rolė, priklausomai nuo valdomo čempiono, gali būti pagrindinis įrankis pradėti komandines kovas.