Čempionai
Čempionai yra „League of Legends“ žaidimo veikėjai. Kiekvienas čempionas turi skirtingus burtus ir roles, kurias atlieka komandoje. Visi čempionai pradeda žaidimą būdami pirmo lygio ir jį keliasi renkant patirties taškus, kuriuos suteikia įveikti pakalikai. Pasikėlus lygį, čempionai gali išmokti arba pastiprinti turimus burtus.
Šiuo metu „League of Legends“ žaidime yra 148 čempionai. Atrodo, kad jų yra labai daug, bet dažniausiai matysime tam tikrus pasikartojančius veikėjus, priklausomai nuo komandų strategijų.
Pakalikai
Pakalikai yra kiekvienos komandos kariai. Jie atsiranda visose linijose, nuo šešių iki septynių vienetų kas 30 sekundžių. Jie padeda daryti papildomą žalą bokštams ir juos nugriauti. Juos įveikus, komandoms suteikiama aukso ir patirties taškų.
Bokštai
Kiekviena komanda startuoja su devyniais išoriniais bokštais ir dviem „Nexus“ bokštais. Bokštai yra tvirtos struktūros, kurios apsaugo komandos bazę. Bokštai daro žalą priešų pakalikams ir čempionams, jeigu jie yra jų prižiūrimoje zonoje. Čempionai sulauks bokšto atakų, jeigu pradės pulti oponentus. „Nexus“ bokštai yra paskutinė gynybos linija, kuri gina pagrindinį pastatą – „Nexus“.
Inhibitoriai
Kiekviena komanda turi po tris inhibitorius, kurie yra pagrindinės bazės teritorijoje, šiek tiek toliau nei „Nexus“. Skirtingai nei bokštai, inhibitoriai žalos nedaro. Juos sunaikinus, vietoje paprastų pakalikų atsiranda vadinamieji super pakalikai, kurie yra stipresni ir tvirtesni nei paprastieji.
Neutralūs monstrai ir pastiprinimai
Be pagrindinių pastatų „League of Legends“ žemėlapyje yra neutralūs monstrai, atsirandantys žaidimo eigoje. Juos įveikus, čempionai gauna įvairius pašventinimus. Dažniausiai komandos dėl jų kovoja labai aktyviai.
Elementų drakonai
Drakonai atsiranda apatinėje žemėlapio įduboje praėjus dviem minutėm ir trisdešimt sekundžių. Yra keturių skirtingų tipų drakonai: žemės, ugnies, oro ir vandens. Kai drakonas nukaunamas, kitas atsiranda po penkių minučių. Kiekvienas drakonas suteikia skirtingą, visą žaidimą galiojantį pastiprinimą.
Drakonų rūšies atsiradimas yra atsitiktinis. Tačiau kai viena komanda nukauna tris skirtingus drakonus, atsirasiantys kiti bus tos pačios, likusios rūšies.
„Elder“ drakonas
„Elder“ drakonas yra stiprus žaidimo vėlyvos stadijos monstras, kuris padeda komandoms užbaigti žaidimą. Kai kažkuri komanda sėkmingai įveikia keturis drakonus, naujai atsiranda tik „Elder“ drakonai.
Įveikusi „Elder“ drakoną, komanda pastiprina jau turimus pašventinimus dviejoms minutėms ir trisdešimčiai sekundžių.
„Rift Herald“
„Rift Herald“ yra ankstyvos žaidimo dalies monstras, kuris gali atsirasti du kartus, nuo aštuntos iki dvidešimtos minutės. Po dvidešimtos minutės jį pakeičia „Baron Nashor“.
Numiręs „Rift Herald“ išmeta daiktą pavadinimu „Eye of the Herald“. Jį gali pakelti tik vienas žaidėjas iš komandos, kuri nukovė tą monstrą. Kai žaidėjas turi šį daiktą jo grįžimas į bazę yra dvigubai greitesnis ir tuo pačiu jis vieną kartą galės iškviesti „Rift Herald“ monstrą. Iškvietus šį monstrą jis galva trankysis į priešų pastatus ir darys didžiulę žalą, kol galiausiai numirs.
„Baron Nashor“
„Baron Nashor“ yra vidurinės/vėlyvos žaidimo dalies monstras, kuris pastiprina pakalikus ir sutrumpina jį nugalabijusios komandos grįžimo į bazę laiką. Jis atsiranda dvidešimtą žaidimo minutę ir kas septynias žaidimo minutes po pirmo jo įveikimo.
Pastiprinti pakalikai daro daugiau žalos, tampa sunkiau įveikiamais, tad tai yra puikus įrankis griauti priešų komandos pastatus.
Žaidėjų rolės
„League of Legends“ turi penkias pagrindines roles ar pozicijas: „Top“, „Jungle“, „Mid“, „AD Carry“ ir „Support“. Kiekviena pozicija turi skirtingą užduotį ir žaidimui įtaką daro skirtingais būdais. Dažniausiai profesionalai specializuojasi tik vienoje rolėje ir savo įgūdžius tobulina būtent jai.
„Top“
Ši pozicija žaidžia viršutinėje žemėlapio dalyje. Dažniausiai ši rolė yra izoliuota nuo kitų ir kovoja vienas prieš vieną didžiąją žaidimo dalį dėl to, kad ji yra toli nuo visų kitų linijų. Šios rolės tikslas yra spausti žemėlapį skirtingoje pusėje nei žaidžia likusi komandos dalis ar būti sunkiai įveikiamu priešu, galinčiu ir vienam pradėti kovas.
Sėkmingiausi „Top“ linijos žaidėjai yra sprendžiami pagal jų galimybes žaisti su dideliu skaičiumi čempionų ir tuo pačiu atsilaikyti įvairiose vienas prieš vieną situacijose.
„Jungle“
„Jungle“ rolė yra unikaliausia – žaidėjai neleidžia laiko linijose, o kaunasi su monstrais, kurie yra miško teritorijoje ir taip renka auksą bei patirties taškus. „Jungle“ pozicijos žaidėjas kontroliuoja vietas tarp linijų, kuriose kaunasi komandos draugai.
Dažniausiai „Jungle“ pozicijos žaidėjas nusprendžia, kokiu tempu bus vystysis žaidimas. Ši rolė asistuoja linijose žaidžiantiems komandos draugams, padeda jiems įveikti priešus, nugriauti bokštus ir tuo pačiu kovoti prieš neutralius monstrus. Žaidimo metu dažnai matoma, kaip „Jungle“ pozicijos žaidėjai juda po visą žemėlapį ieškodami progų padėti komandos draugams.
„Mid“
Šios pozicijos žaidėjas dažniausiai būna vienas pagrindinių žalos darytojų savo komandose. Tai yra rolė, kuri žaidžia pačiame žemėlapio centre, tad žaidėjas, įveikęs oponentą, turi galimybę padėti komandos draugams įvairiose kitose žemėlapio vietose – panašiai kaip „Jungle“ pozicijos žaidėjas.
Patys geriausi „Mid“ pozicijos žaidėjai kontroliuoja savo liniją ir oponentus, tuo pat metu kurdami galimybes komandai veržtis į priekį.
„AD carry“
ADC – rolė, kuri dažniausiai daro fizinę žalą. Šios rolės žaidėjai žaidžia apatinėje žemėlapio dalyje. Jie prisijungia prie „Mid“ rolės žaidėjo ir turi atsakomybę daryti daugiausiai žalos komandinėse kovose. Šios rolės žaidėjai turi tik kelias užduotis – likti gyviems ir daryti žalą. Tad dažnai žaidimo metu matoma, kaip šios rolės žaidėjai daug juda komandinėse kovose, bandydami išvengti priešų burtų ir daromos žalos, o komandos nariai juos bando ginti.
„Support“
Šios rolės žaidėjai pradeda žaidimą apačioje, kartu su ADC pozicija. Šioje linijoje jie turi tikslą, kad jų ADC draugai išsiveržtų į priekį. Tiksint žaidimo laikui, jie vis daugiau juda po žemėlapį ir stengiasi padėti komandos nariams bei tuo pačiu metu kontroliuoja nematomas žemėlapio zonas.
Vėlyvoje žaidimo dalyje „Support“ pozicijos žaidėjai yra pagrindinė apsauga ADC pozicijai ir kitiems pažeidžiamiems čempionams. Taip pat ši rolė, priklausomai nuo valdomo čempiono, gali būti pagrindinis įrankis pradėti komandines kovas.
„Red Bull Solo Q“
Visos šios žinios padės ir rengiantis „Red Bull Solo Q“ turnyrui. Nors šis formatas kiek kitoks ir žaidžiama vienas prieš vieną, bet patikėkite – nuo to žaidimas tikrai netampa nuodobus, priešingai, įgauna daugiau greičiau ir dinamikos, nes klaidos kaina Solo Q yra didelė. Kviečiame visus prisijungti prie turnyro ir pretenduoti į Top4 žaidėjams atiteksiančius piniginius „Red Bull“ įsteigtus prizus. Daugiau informacijos apie 15min ir „Red Bull“ organizuojamą „Red Bull Solo Q“ turnyrą galite rasti paspaudę šią nuorodą.