2022 lapkričio 18 dieną „Valce“ atliko kelis itin svarbius pakeitimus. Visų pirma, „active duty pool“ neliko „Dust 2“ – o tai man nebuvo didelė netektis. Antra, AWP dėtuvės dydis sumažintas per pusę iki 5 kulkų. Ir trečia – M4A1-S dėtuvės dydis sumažintas iki 20 kulkų, o „range modifier“ rodiklis, nuo kurio priklauso, kokia žala daroma priklausomai nuo taikinio atstumo nuo šaulio, sumažinta nuo 0,99 iki 0,94. Iš pirmo žvilgsnio pakeitimai atrodo išties nedideli, bet panašu, kad jie stipriai pakeitė pusiausvyrą tarp dvejų pagrindinių „Counter – Terrorist“ komandos pusės ginklų. Šiame tekste pabandysiu aptarti, kokie yra kiekvieno iš ginklų pliusai ir minusai bei ką renkasi profesionalūs žaidėjai.
KAINA
Visų pirma, aptarkime ekonominę pusę. Visi žinome, jog „CS:GO“ pinigų valdymas ir planavimas yra labai svarbus.
Taigi, M4A4 kainuoja 3100$, o M4A1-S kaina kiek mažesnė – 2900$. Nors 200$ ir neatrodo, kaip didelė suma, tačiau per kelis raundus jau galime sutaupyti ir padegamąjai granatai.
DĖTUVĖ
M4A4 turi net 10 kulkų daugiau, nei M4A1-S ir tai tikrai gali pasitarnauti, jei jūs žaidime stengiatės nuspėti priešų pozicijas ir šaudyti per sieną ar dūminės granatos uždangą. Tačiau tai lazda su dviem galais: šaudant per dūmus galite sulaukti atsakomosios ugnies, nes gan paprasta nustatyti šaudymo vietą. Ir žinoma – M4A4 šaudo tikrai garsiai, kas taip pat nepadeda išsaugoti pozicijos paslaptyje.
Man asmeniškai mažesnė M4A1-S dėtuvė tikrai netrukdo, nes man daug svarbesnė gera „spray control“, nes galimybė „šerti“ per sienas. Tačiau – kiekvienam savo.
„SPRAY CONTROL“
Apie šį elementą jau spėjau užsiminti. Nors M4A4 „spray“ yra tikrai daug lengviau valdoma, nei AK-47, tačiau vis viena – tam, kad gerai įvaldytum šį ginklą, reikia laiko ir pastangų. Tuo tarpu M4A1-S šaudo kur kas tiksliau ir jo valdymas daug patogesnis.
Žinoma, reikia atkreipti dėmesį į tai, koks jūsų žaidimo stilius, kaip jau minėjau kalbėdamas apie dėtuvę.
ŽALA
Šiuo metu abu ginklai daro tą pačią žalą pataikius priešui su pilnu šarvų komplektu – šūvis į galvą atimą 92 taškus iš vidutinio atstumo. Tačiau kai kalbame apie šūvius į kitas priešo kūno vietas, ar atstumą, situacija šiek tiek keičiasi.
Taigi, M4A4 daro tokią žalą:
- 23 taškai pataikius į krūtinę.
- 28 taškai pataikius į pilvą.
- 24 taškai pataikius į kojas.
O M4A1-S duomenys tokie:
- 26 taškai pataikius į krūtinę.
- 33 taškai pataikius į pilvą.
- 28 taškai pataikius į kojas.
Kaip matote, skirtumas yra gan didelis, tačiau reikia atsižvelgti į tai, kad M4A4 šaudo greičiau ir kulkų dėtuvėje turi daugiau. Dar daugiau – M4A1-S efektyvumas šaudant iš toli sumažėja labiau, nei M4A4 (prie to prisideda ir sumažintas „range modifier“).
Ką sako profesionalai?
„Heroic“ „IGL“ Casper „cadiaN“ Møller teigė, kad nors visi jo komandos draugai perėjo prie M4A4, tačiau jis pats ketina likti prie M4A1-S. „cadiaN“ teigė, jog mažesnė ginklo kaina yra vienas svarbiausių faktorių, nes jam lieka daugiau pinigų nupirkti ginklą komandos draugams, kai pats žaidžia su AWP.
Jonathan „EligE“Jablonowski iš „Team Liquid“ yra M4A4 pusėje. Žaidėjo manymu 30 kulkų dėtuvė ir „spray“ valdymas per perėjimus yra šio ginklo pusėje ir „EligE“ mano, jog tai yra esminis elementas, kodėl verta rinktis M4A4, ypač, kai buvo pakeista M4A1-S kulkų dėtuvė ir „range modifier“.
Oleksandr „s1mple“ Kostyljev paklaustas apie ekonominę pusę teigė, kad pats šiuo metu mieliau renkasi M4A1-S kaip tik dėl kainos. Kita vertus, ukrainietis pridūrė, jog M4A4 yra sunkiau valdomas nei M4A1-S ir nėra tinkamas pradedantiems žaidėjams, tačiau daro daugiau žalos ir jo „fire rate“ bei dėtuvės dydis kai kuriose kovose gali būti lemiamas.
Paskutiniuose didesniuose turnyruose, tokiuose kaip „BLAST Premier World Finals“ ir „IEM Katowice“ akivaizdžiai matome, kad M4A4 sugrįžo ir šiuo metu daugiau profesionalų renkasi kaip tik šį ginklą, nors M4A1-S visiškai nepradingo, kaip kad anksčiau buvo su M4A4, kai jo nesirinko niekas. Aš pats ketinu ir toliau likti prie M4A1-S dėl geresnio „spray“ valdymo bei nuosaikesnės kainos, tačiau puikiai suprantu ir tuos, kurie žaidžia su M4A4. Galų gale, svarbiausia, kaip jūs pats renkatės žaisti ir koks ginklas jums tiesiog labiau patinka.