Tačiau tuo pat metu daugiau laisvo laiko atradę žmonės daugiau dėmesio pradėjo skirti ir savo mylimiems žaidimams, tad kai kurių disciplinų peržiūrų statistika stipriai šovė į viršų.
Kurios esporto disciplinos buvo populiariausios pernai? Kad atsakytų į šį klausimą, svetainė „Esports Charts“ pažvelgė į esporto turnyrų peržiūrėtų valandų skaičius transliavimo platformose. Tiesa, Kinijos transliavimo platformos į šį tyrimą įtrauktos nebuvo.
„Esports Charts“ surėdytoje statistikoje pirmiausia į akis krinta tai, jog tarp populiariausių disciplinų pernai pateko ir mobiliesiems įrenginiams skirti žaidimai.
Pažiūrėkime, kurie penki elektroninio sporto žaidimai 2020-aisiais buvo populiariausi tarp žiūrovų.
5. „Garena Free Fire“ – 132,2 mln. išžiūrėtų valandų
Populiariausių esporto disciplinų penketuką atidaro „Garena Free Fire“, kuri pagal išžiūrėtas valandas nuo 2019-ųjų išaugo 246 procentais.
Šią sėkmę daugiausiai lėmė tai, jog „Garena Free Fire“ kūrėjai aktyviai steigia naujas regionines lygas, kurios automatiškai pritraukia naujus žaidėjus ir žiūrovus.
„Continental Series 2020 Asia“ tapo populiariausiu „Garena Free Fire“ turnyru. Tiesioginės čempionato transliacijos žiūrovų pikas vienu metu siekė 2,5 mln. žmonių.
4. „PUBG Mobile“ – 134,5 mln. išžiūrėtų valandų
Ne paslaptis, jog „PUBG Mobile“ yra populiaresnis už savo PC brolį, tačiau nedaugelis žino šio skirtumo skalę – pernai mobilioji žaidimo versija už paprastą PUBG surinko keturis kartus daugiau išžiūrėtų valandų.
Apskritai „PUBG Mobile“ yra pati populiariausia disciplina tarp mobiliųjų žaidimų ir pernai jos turnyrai iš viso surinko 134,5 mln. valandų.
Visai kaip pagrindinis konkurentas „Garena Free Fire“, „PUBG Mobile“ pernai daug dėmesio skyrė regioninių lygų steigimui ir plėtrai. Tačiau kitaip nei kitos disciplinos, šis žaidimas sparčiai plečiasi ir MENA regione, pavyzdžiui, Saudo Arabijoje, Egipte ir Jungtiniuose Arabų Emyratuose.
Grandioziškiausias praeitų metų „PUBG Mobile“ turnyras buvo „PUBG Mobile World League 2020“, kurio žiūrovų skaičius vienu metu pasiekė 1,5 mln.
3. „Dota 2“ – 253,3 mln. išžiūrėtų valandų
Nors koronaviruso pandemija „Dota 2“ discipliną paveikė stipriausiai, žaidimas susigrąžino trečią vietą populiariausiųjų sąraše pagal išžiūrėtas valandas.
Nepaisant to, jog dėl logistinių ir saugumo problemų „Valve“ atsiuntė daug tarptautinių turnyrų, įskaitant ir pasaulio čempionatą „The International“, žaidimas surinko 253,3 mln. išžiūrėtų valandų.
Dėl atšauktų tarptautinių turnyrų „Dota 2“ išžiūrėtų valandų statistika, palyginti su 2019-aisiais, smuko 11 procentų, tačiau „Valve“ pradėjus skirti daugiau dėmesio regioninėms ir nacionalinėms lygoms, žaidimas sugrįžo į populiariausiųjų trejetą.
2. „Counter-Strike: Global Offensive“ – 354,2 mln. išžiūrėtų valandų
Kaip ir „Dota 2“, „Counter-Strike:Global Offensive“ ekosistema remiasi į tarptautinius turnyrus, tad po pandemijos pradžios žaidimas taip pat susidūrė su iššūkiais. Negana to, dalis CS:GO žaidėjų ir gerbėjų perbėgo į „Riot Games“ naująjį FPS žaidimą „Valorant“.
Visgi CS:GO įrodė esantis stabilesnis už „Dota 2“ ir pagal išžiūrėtas valandas (3534,2 mln.) užėmė garbingą antrą vietą.
Nepaisant visų pandemijos sukeltų problemų, žaidimo bendruomenė toliau aktyviai seka savo favorito turnyrus. Be to, pernai buvo pasiektas ir CS:GO turnyro žiūrovų ne „Major“ turnyre rekordas – 2020-ųjų „IEM Katowice“ finalą tarp „G2 Esports“ ir „Natus Vincere“ vienu metu stebėjo daugiau nei vienas milijonas žiūrovų.
Pagal išžiūrėtas valandas, CS:GO disciplina nuo 2019 metų išaugo 25 proc.
1. „League of Legends“ – 580,8 mln. išžiūrėtų valandų
„League of Legends“ išlieka pačia populiariausia esporto disciplina pasaulyje. Nors ir šis žaidimas neišvengė koronaviruso pasekmių, jo kūrėjai „Riot Games“ su padėtimi susitvarkė šauniai.
Iš viso „League of Legends“ turnyrai pernai surinko 580,8 mln. išžiūrėtų valandų ir pagal šį rodiklį, palyginti su 2019-aisiais, išaugo 21 procentu.
Regioninių čempionatų sistemos puikiai funkcionuoja jau daugelį metų, tad kai žaidimas susidūrė su pandemija, visi turnyrai buvo sklandžiai pertvarkyti į „online“ formatą.
Verta pažymėti, jog savo esporto konkurentus „League of Legends“ pagal išžiūrėtas valandas sutriuškino ir be neįvykusio „Mid-Season Invitational“ turnyro, į kurį po pavasario sezono sugūžėja stipriausios pasaulio organizacijos.