Žaidimas, kurį paprasti žaidėjai nuo balandžio 7 d. gali išbandyti tik žiūrėdami „Twitch“ transliacijas ir gaudami specialų beta raktą, didelio dėmesio sulaukia dar nuo tada, kai buvo žinomas kaip „Projektas A“.
Panašu, kad „Valorant“, kurio pilna versija turėtų pasirodyti šią vasarą, yra pasmerktas tapti nauja stambia esporto disciplina. Trumpai apžvelkime, kas gi yra tas „Valorant“ ir kodėl jam piešiama tokia ateitis.
Kas yra „Valorant“?
„Valorant“ yra taktinė 5 prieš 5 šaudyklė, iš esmės jungianti legendinio CS:GO žaidimo elementus su skirtingas galias turinčių veikėjų pasirinkimu, kaip yra „Overwatch“ ar tame pačiame „League of Legends“.
Pagrindinės „Valorant“ taisyklės:
- Kiekvieną mačą sudarys 25 raundai. Nugalės ta komanda, kuri pirma laimės 13 raundų.
- Viena komanda žaidimą pradės besiginančiųjų, kita – puolančiųjų pusėje. Praėjus 12 raundų, komandos keisis rolėmis.
- Atakuojančios komandos tikslas – konkrečioje vietoje užtaisyti „spike“ (kalbant paprasčiau – bombą). Besiginančios komandos tikslas yra užkirsti tam kelią arba, jei bombos laikmatis jau pradėjo tiksėti, ją išminuoti.
- Jeigu kuri nors komanda nukaus visus penkis varžovus prieš „spike“ užtaisymą, pergalė raunde yra įskaitoma jai. Jeigu besiginančioji komanda nušaus visus varžovus, tačiau bomba jau bus pastatyta, ji vis tiek ją privalės išminuoti. Jeigu atakuojanti komanda per 100 sekundžių nespės užtaisyti bombos arba nukauti visų besiginančių varžovų, pergalė bus užskaityta pastariesiems.
- Raundo pradžioje kiekvienas žaidėjas turės tam tikrą kiekį pinigų (po kiekvieno raundo yra skiriama nustatyta bazinių pajamų suma, prie kurios bus pridedama pinigų ir už pasirodymą praeitame raudne), kuriuos žaidėjai galės išleisti ginklams, šarvams ir galioms. Raunde nemirę žaidėjai išsaugos turimus ginklus.
Kol kas žaidime yra trys žemėlapiai ir 10 unikalių veikėjų. Kiekvienas jų turi keturias ypatingas galias, įskaitant ir pagrindinę, kuri įsikraus žaidimo eigoje.
Kaip atrodo pats žaidimas?
Žemiau galite pamatyti vaizdo įrašą iš „Twitch“ rengto turnyro, kuriame buvęs CS:GO profesionalas „Skadoodle“, pasinaudodamas gebėjimais, per akimirką nušauna kelis varžovus.
Dar žemiau esančiame įraše buvęs „Apex Legends“ profesionalas „dizzy“ vienas nukovė visą priešininkų komandą.
Kodėl „Valorant“ piešiama šviesi ateitis?
Esportas turi daugybę disciplinų, tarp kurių – ir krūva tiesioginių „Valorant“ oponentų, pavyzdžiui, „Overwatch“, CS:GO, „Raibow Six: Siege“, „Call of Duty“, „Halo“ ar tas pats „Fortnite“. Šie žaidimai yra girdėti net ir tiems žmonėms, kurie beveik (arba išvis) neseka kompiuterinių žaidimų naujienų.
Bet net ir tokioje tankioje girioje „Valorant“ turi daug perspektyvų
Užnugaris
Jeigu dar nesate girdėję apie sporto pasaulį, galbūt ir nežinosite „Riot Games“ pagrindinio produkto – „League of Legends“. Tačiau LoL yra pagrindinė esporto disciplina, turinti profesionalias lygas daugiau nei tuzine šalių, kasdien vienu metu užregistruojanti 8 milijonus žaidėjų ir kurios 2019 pasaulio čempionatą per minutę vidutiniškai stebėdavo 21.8 mln. žmonių.
Tokį pasisekimą su „League of Legends“ lėmė keli faktoriai: milžiniški žaidėjų skaičiai, krūva kūrėjų, kurie naudojo žaidimą naujo turinio kūrimui, ir pačios
disciplinos populiarumus esporto scenoje. Turint omenyje „Riot Games“ patirtį, sunku rasti priežasčių, kodėl kompanija negalėtų pakartoti tokios pačios sėkmės su „Valorant“.
Modelis
Su „League of Legends“ jau pačioje pradžioje „Riot Games“ padarė puikų žingsnį. Tai – lengvas prieinamumas. Pats žaidimas išties yra nelengvas (net „Valorant“ nepasižymi tokia sunkia mokymosi kreive), tačiau „Riot“ žaidimai yra nemokami, be to, neturi tokių didelių sistemos reikalavimų kaip kitos populiariosios šaudyklės. „Valorant“ reikalavimai yra tokie žemi, kad jį žaisti galima net pigiame nešiojamame kompiuteryje.
„Riot Games“ žaidimai yra nemokami, be to, neturi didelių sistemos reikalavimų. Tai leidžia žaidimu mėgautis žmonėms iš skirtingų pasaulio kampelių ir socialinių sluoksnių.
Tai „Valorant“ leis žaisti žmonėms iš skirtingų pasaulio kampelių ir socialinių sluoksnių, o ne tik tiems, kurie gali sau leisti išlaidauti tokiems žaidimams, kaip „Call of Duty“. Tai yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl LoL turi klestinčią esporto ekosistemą ir žaidėjų bazes pačiose įvairiausiose pasaulio šalyse.
CS:GO žaidimo modelis taip pat yra puikus pasirinkimas. „Counter Strike: Global Offensive“ yra viena iš labiausiai garbinamų esporto disciplinų istorijoje, o pats žaidimas yra paprastas ir lengvai suprantamas žiūrovo akiai. Tiek „Valorant“, tiek CS:GO šaudymo sugebėjimai yra svarbesni nei tokiuose žaidimuose kaip „Fortnite“ ar „Overwatch“. Taktinėse šaudyklėse tave nukaus vos kelios taiklios kulkos (arba net viena, jei pataikys į galvos sritį).
Kaip ir tradiciniame sporte, taktinėse šaudyklėse egzistuoja taktikos. Kiekviena penkių asmenų komanda turi savo unikalią atakos ir gynybos taktiką, po kiekvieno raundo ji turi vis geriau pažinti savo varžovus.
Taktinės vingrybės galimos ir komandiniu, ir asmeniniu lygmeniu. Paprastai žaidėjai, žaidžiantys besiginančioje pusėje, saugos tą patį taikinį. Pavyzdžiui, vienas žaidėjas gina A taikinį iš to paties kampo. Per pastaruosius du raundus jis du sykius nušovė tą patį priešininką. Gali būti, kad trečiajame raunde atakuotojas bandys keisti savo priėjimą žinodamas, kur besiginantysis stovėjo pastaruosiuose raunduose. Tokios taktinės akistatos išlenda iš komandinio žaidimo rėmų.
„Riot Games“ savo žaidimui taip pat suteikė vizualinių variacijų, kurios gali pagražinti „Valorant“ reklaminį veidą. Pavyzdžiui, kūrėjai „Valorant“ turnyrų organizatoriams liepia išjungti kraujo rodymo funkciją. Tokios galimybės CS:GO neturi. Pažymėtina ir tai, kad pastarajame žaidime veikėjai yra suskirstyti į teroristus ir antiteroristus, kas kartais gali stabdyti kompanijas nuo finansinės paramos teikimo renginiuose. Be to, „Valorant“ žaidimo fonas neatrodo itin realistiškas – visai kitaip nei CS:GO, kur gali pasirodyti, kad šaudosi tikri žmonės.
Talentų komanda
„Valorant“ kūrybinėje komandoje yra pilna buvusių CS:GO žaidėjų ir kitų šio žanro žvaigždžių. Visai neseniai vyko parodomasis turnyras, kuriame kūrėjai susikovė su dabartiniais esporto profesionalais ir transliuotojais. Kūrybinė komanda savo priešininkus sutriuškino.
„Valorant“ gretose yra ir iš turnyrų transliacijų puikiai pažįstamų veidų. Buvęs CS:GO komentatorius Laurenas „Pansy“ Scottas jau yra pravedęs kelis ankstyvus „Valorant“ renginius, su kuriais dirba ir dar vienas buvęs CS:GO profesionalas, pradėjęs komentatoriaus karjerą, – Jasonas „moses“ O’Toole’as. Visai neseniai „Riot“ „League of Legends“ renginiams pasamdė Alexą „Machine“ Richardsoną. Galima tikėtis, kad atėjus laikui „Machine“ prisijungs prie „Valorant“ transliacijų komandos.
Talentų yra ir tarp žaidėjų. Krūva buvusių CS:GO, „Fortnite“ ir „Overwatch“ profesionalų savo sekėjus jau džiugina „Valorant“ turiniu. Nemaža dalis kitų disciplinų profesionalų jau išplatino pranešimus, kuriuose teigė, kad savo laiką nuo šiol skirs būtent „Valorant“ žaidimui. Tarp jų – dabartinis „Overwatch“ lygos MVP „Sinatraa“.