Kodėl oda sensta?

Visą gyvenimą mes norėtume išlikti jauni ir gražūs. Atlikinėdami įvairias procedūras bei puoselėdami odą namuose mes stengiamės atitolinti senatvę.
Moters veidas
Moters veidas / A. Ufarto BFL nuotr.

Tad kodėl pradeda senti mūsų oda? Galima būtų išskirti keturias pagrindines odos senėjimo priežastis:

1. Genetinis faktorius. Embriono ląstelės dalijasi ribotą kiekį kartų, taip užprogramuojama neišvengiama savybė – audinių degenercija.

2. Neuroendokrininė sistema. Ji atsakinga už smegenų liaukos funkcijos sutrikimus, ji yra mūsų biologinis laikrodis.

3. Su amžiumi mažėja imuninės sistemos apsauginių funkcijų galimybės ir patikimumas. Taip pat daug reikšmės turi organizme vykstančios mutacijos, taip pasireiškia odos senėjimas, veikiamas ultravioletinių spindulių. Patologiniai procesai, kurie išsivysto dėl nepakankamos baltymų sintezės.

4. Laisvieji radikalai. Kai kurie mokslininkai mano, kad laisvieji radikalai – pagrindinė senėjimo priežastis. Jie sutrikdo oksidacijos procesus organizme, nes pradeda rūgštėti vidinė organizmo terpė. Pagrindinis faktorius laisvųjų radikalų atsiradimui yra radiacija, saulė, bei nikotininė intoksikacija.

Visos šios priežastys atsispindi odoje įvertinant amžiaus pokyčius. Įvyksta odos funkcinių galimybių pablogėjimas:

  • Mažėja ląstelių atsinaujinimo greitis;
  • Atsiranda odos fiziologinių būklių disbalansas;
  • Pablogėja odos reakcija į traumas;
  • Sutrinka riebalų sekrecija odoje;
  • Sumažėja odos apsauginio barjero galimybės atlikti savo paskirtį;
  • Pablogėja prakaito liaukų sekrecijos veikla;
  • Sutrinka imuninės sistemos veikla, susieta su kraujagyslių sistemos darbu.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis