„Yandex. Taxi“ startas Vilniuje – su 300 automobilių, žemomis kainomis ir nerimu dėl Rusijos valdžios įtakos

Rusijos kapitalo „Yandex. Taxi“ ketvirtadienį pradeda veiklą Vilniuje. Su 300 automobilių startuojanti įmonė įsitikinusi, kad paklausa bus labai didelė. Viena iš priežasčių – žemos kainos, kurias siūlys „Yandex. Taxi“, siekdama prisivilioti klientų ratą. Apie paslaugas, kainas, vairuotojus ir duomenų apsaugą 15min kalbėjosi su „Yandex. Taxi“ tarptautinės plėtros vadovu Aramu Sargsianu.
Aramas Sargsianas
Aram Sargsyan / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

„Į Lietuvą iš visų Baltijos valstybių ateiname vėliausiai, nes čia mūsų laukia didžiausi iššūkiai“, – 15min sakė A.Sargsianas. Ir visai ne dėl to, kad Vilniuje rusakalbių yra mažiau nei Taline ar Rygoje, ir dėl to rusų kapitalas gali būti sutiktas nepalankiai. „Galiausiai žmonės pripras, ir svarbi bus tik kaina“, – pridūrė jis.

Kol kas bendrovė pradeda veiklą tik Vilniuje, bet ateityje svarstys ir apie kitus miestus – galbūt pradės veiklą Kaune, Klaipėdoje.

„Yandex. Taxi“ nuotr./„Yandex. Taxi“
„Yandex. Taxi“ nuotr./„Yandex. Taxi“

– Tai kodėl Lietuva yra paskutinė iš Baltijos valstybių, kur pradedate veiklą?

– Visi to klausia. Nuoširdus atsakymas – labiausiai komplikuotą iš Baltijos valstybių mes pasilikome pabaigai, nes Lietuvai reikėjo ilgiausiai ruoštis. Tai turbūt ir įdomiausia valstybė.

TAIP PAT SKAITYKITE: Rusų „Yandex. Taxi“ – Lietuvoje – grėsmė nacionaliniam saugumui?

– Kodėl tai yra komplikuočiausia valstybė jums?

– Pasižiūrėjus į konkurenciją, palyginus Lietuvą, Latviją ir Estiją, tai Latvija ir Estija, kai mes ten ėjome, turėjo labai aiškų rinkos lyderį. Mūsų strategija kaip įeiti į rinką ten buvo aiški. Vilniuje viskas yra kitaip. Yra du dideli žaidėjai rinkoje ir nė vienas jų nėra labai stiprus. Taip pat yra vietinių žaidėjų, kurie turi tam tikrą rinkos dalį, tarkime „eTAKSI“, „eTransport“ ir pan. Nėra aiškaus rinkos lyderio. Tu turi eiti ir kautis dėl rinkos, išbandyti skirtingas taktikas. Tai yra šiek tiek sudėtinga, bet dėl to ir įdomu.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Aramas Sargsianas
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Aramas Sargsianas

– Sklido gandai, kad į Lietuvą neskubate dėl to, kad rusų čia kur kas mažiau nei Taline ar Rygoje, ir todėl rusų kapitalo bendrovė gali būti sutikta ne taip palankiai Vilniuje. Ką apie tai manote?

– Yra rinkų, kur visiškai nėra rusų, tačiau mes sėkmingai dirbame. Aš tikiu, kad rusakalbių mažumos nėra svarbiausias dalykas žengiant į rinką. Pakeliui į Europos Sąjungą pirmiausia užkabinome Baltijos valstybes, tačiau tai yra tik sutapimas. Mes svarstome apie veiklos pradžią ir likusioje Europoje, taip pat kituose žemynuose. Galiausiai vartotojams nėra svarbu, kur yra registruota mobilioji programėlė. Visada yra nedidelė dalis žmonių, kuriems rūpi, bet daugumai žmonių rūpi tik kaina, o vėliau – ir kokybė. Kita nėra labai svarbu. Faktas, kad programuotojai yra gimę Rusijoje, nieko nereiškia. Tai yra tarptautinė kompanija.

– Kada Lietuvoje įsteigsite bendrovę?

– Mes esame technologijų platforma, todėl mums nereikia čia steigti įmonės, kad pradėtume veiklą. Bet anksčiau ar vėliau, kai užimame reikšmingą rinkos dalį, mes dažniausiai įsteigiame bendrovę ir pasamdome vietinių žmonių.

– Kiek darbuotojų samdysite Lietuvoje?

– Dažniausiai vienoje valstybėje reikia apie 10–15 žmonių.

– Kaip pritrauksite klientus Lietuvoje? Nustatėte žemas kainas Estijoje, „Taxify“, ieškodamas klientų, taip pat taikė ir neretai taiko nuolaidas. Ar jūs taip darysite Lietuvoje?


– Tai yra bendra „Taxify“, „Uber“ ir „Yandex. Taxi“ strategija. Ir prekybos centrai taiko tokią strategiją. Tai nieko naujo. Ši technika naudojama 2–3 tūkst. metų. Pradžioje nebus taikomi skirtingi tarifai, priklausomai nuo to, ar yra piko metas, ar ne.

„Yandex. Taxi“ /„Yandex. Taxi“
„Yandex. Taxi“ /„Yandex. Taxi“

– Kas vairuos „Yandex. Taxi“?

– Vairuotojai yra mūsų partnerių. Juos samdo taksi įmonės. Partneriai visada yra vietos kompanijos. Tai yra privalumas – mes neateiname ir neatimame jų rinkos. Mes sakome, kad ateiname jiems padėti. Žinoma, yra įmonių, kurios tikina, kad su mumis dirbti nenori, bet pakanka ir norinčių. Pradžioje mes turėsime apie 300 vairuotojų savo sistemoje. Per artimiausius mėnesius norime šį skaičių padvigubinti.

– Ar užteks 300 vairuotojų?

– Neužteks, esu tikras. Praktika rodo, kad pradžioje niekada neužtenka vairuotojų. Reikės ilgai laukti automobilių, jie bus sunkiai pasiekiami.

– Ukrainoje baimintasi, kad „Yandex. Taxi“ apie klientus surinktą informaciją gali perduoti Rusijos valdžiai. Ką sakysite tiems, kurie panašiai mąsto Lietuvoje? Kokia yra jūsų duomenų apsaugos politika?

– Mūsų duomenų centras yra Suomijoje. Jeigu kas nors kada nors norės, kad „Yandex. Taxi“ ištrintų duomenis apie jį, tereikės kreiptis į bendrovę. Duomenys bus sunaikinti. Problemų kilti neturėtų, nors sąmyšis dėl to ir keliamas. Tai yra pernelyg įkaitinta tema.

– Bet jeigu aš esu labai paranojiška, kokius duomenis man užtenka jums pateikti, kad galėčiau naudotis jūsų paslaugomis?

– Užtenka telefono numerio. Jo reikia, kad informuotume jus apie atvykusį automobilį, kad įsitikintume jus esant tikrą žmogų. Nereikia jokių vardų pavardžių – ši informacija nėra renkama.

„Scanpix“/„RIA Novosti“ nuotr./Interneto paieškos sistemos „Yandex“ būstinė
„Scanpix“/„RIA Novosti“ nuotr./Interneto paieškos sistemos „Yandex“ būstinė

– Kaip jūsų atėjimas pakeis kainas rinkoje?

– Aš esu tikras, kad rinka, kalbant apie kainas, bus ta pati. Mes užtikrinsime, kad įvyktų didesnė žaidėjų (taksi įmonių) konsolidacija. Mūsų vietos taksi įmonės jau klausė, ar galėtų prisijungti. Aš suprantu, kad jiems, neturintiems naujausių technologijų, yra sunku. Mūsų strategija yra dirbti per vietinius partnerius. Todėl jie gali naudotis mūsų technologija, kad sustiprintų savo pozicijas čia. Kuo daugiau žaidėjų, tuo smagiau vartotojams – bus nuolaidų.

– Tai kas mokės mokesčius?

– Kiekviena taksi įmonė turi savo apmokėjimo tvarką. Mes mokesčius mokame Nyderlanduose. Kai kuriais atvejais mokesčius mokės, matyt, vairuotojas, kai kuriais – įmonė. Taksi įmonės mokės mums už IT paslaugas. Jums sumokėjus už savo kelionę, visi pinigai keliaus tiesiogiai į jus vežusios taksi įmonės sąskaitą, ir vėliau jau įmonė atsiskaitys su mumis.

– Koks jūsų tikslas rinkoje? Jūs norite būti didžiausi?

– Atėjimas į naują rinką yra naujos didelės investicijos. Neapsimoka eiti į rinką, nesitikint užimti tam tikrą jos dalį. Mes norime būti pirmi, o kaip seksis, žiūrėsim.

– Kiek ir į ką investuosite Lietuvoje?

– Mes tik pradėjome, bet sumos negalėsime atskleisti. Mums reikėjo sukurti žemėlapius. Tai yra gana brangus produktas. Kainuoja marketingas, vartotojų pratinimas prie mūsų programėlės – tai yra dideli pinigai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis